• Anonym (O)

    Att leva med en man som inte tänder på en

    Den känslan, att leva med en man som helt slutat tända på en. Att aldrig få känna sig fin, sexig eller åtrådd. Att aldrig få en komplimang. Aldrig få bekräftelsen i att han vill ta på mig. Att aldrig få ha sex med den man älskar. Den känslan är så tung. All form av självförtroende är som bortblåst.

    Hur hanterar ni andra det som lever med en partner som inte tänder på er längre, man som kvinna?

  • Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 12:05:38 följande:

    Den känslan, att leva med en man som helt slutat tända på en. Att aldrig få känna sig fin, sexig eller åtrådd. Att aldrig få en komplimang. Aldrig få bekräftelsen i att han vill ta på mig. Att aldrig få ha sex med den man älskar. Den känslan är så tung. All form av självförtroende är som bortblåst.

    Hur hanterar ni andra det som lever med en partner som inte tänder på er längre, man som kvinna?


    Varför lever ni tillsammans fortfarande? Har du gjort en kroppslig förändring? Gått upp i vikt ?
  • Anonym (O)
    Anonym (Pelle) skrev 2019-12-19 12:19:36 följande:

    Varför lever ni tillsammans fortfarande? Har du gjort en kroppslig förändring? Gått upp i vikt ?


    Kroppslig förändring är svårt att undvika efter barnen men ingen viktuppgång nej.

    Vi lever ihop för att jag älskar honom och är inte beredd att offra barnen och bara få träffa dom varannan vecka.
  • Fritz08

    Jag har accepterat läget.

    Är 50+ och lever i ett 16 årigt förhållande, varav 7 år utan ett sexliv. Det blir endast godnatt och godmorgon puss som oftast jag ger min fru.

    Har fått tips här på FL om att lämna henne, men jag tror inte att ?gräset är grönare på andra sidan? Jag vet vad jag har, inte vad jag kanske får. Kanske ett liv i ensamhet till jag dör.

    Så... efter ett flertal försök att starta sexlivet med negativt resultat har jag nu accepterat att leva med frun på detta vis.

    För att få beröring besöker jag en vanlig massör då och då.

    Jag hoppas att det löser sig för dig.

  • Anonym (Linda)
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 12:23:21 följande:

    Kroppslig förändring är svårt att undvika efter barnen men ingen viktuppgång nej.

    Vi lever ihop för att jag älskar honom och är inte beredd att offra barnen och bara få träffa dom varannan vecka.


    Men älskar han dig?

    Att stanna kvar fast man inte är älskad och inte heller åtrådd blir ju fel på alla sätt.
  • lazlo09

    Om man låter sig själv kroppsligt förfalla så kan man inte klaga om begäret från ens partner upphör. Finns gott om människor som har fullt upp men ändå kan hålla sig i form.

    Har man inte gjort en större kroppslig förändring så är det nog bara att inse att attraktionen är borta.

  • Anonym (O)
    Fritz08 skrev 2019-12-19 12:23:51 följande:

    Jag har accepterat läget.

    Är 50+ och lever i ett 16 årigt förhållande, varav 7 år utan ett sexliv. Det blir endast godnatt och godmorgon puss som oftast jag ger min fru.

    Har fått tips här på FL om att lämna henne, men jag tror inte att ?gräset är grönare på andra sidan? Jag vet vad jag har, inte vad jag kanske får. Kanske ett liv i ensamhet till jag dör.

    Så... efter ett flertal försök att starta sexlivet med negativt resultat har jag nu accepterat att leva med frun på detta vis.

    För att få beröring besöker jag en vanlig massör då och då.

    Jag hoppas att det löser sig för dig.


    Jag hoppas innerligt att jag kan komma dit en dag. Accepterat har jag väl iofs gjort. Jag har gett upp försöken till förändring, jag tar inga initiativ till sex. Låter honom vara helt enkelt. Det är mest känslorna som inte hänger med. Jag VILL ju fortfarande. Och längtar fortfarande även om jag vet att det är lönlöst. Och det är väl det som gör det tungt. Jag är verkligen imponerad av dig som verkar ha kommit så långt i acceptansen. Och jag ska försöka att komma dit jag också.
  • Anonym (O)
    Anonym (Linda) skrev 2019-12-19 12:26:15 följande:

    Men älskar han dig?

    Att stanna kvar fast man inte är älskad och inte heller åtrådd blir ju fel på alla sätt.


    Jag vet inte om han älskar mig. Hur vet man det när man inte har de vardagliga bevisen på att man älskar varann med komplimanger, fina ord, närhet o.s.v.? Men han har inte uttryckligen sagt att han inte gör det så jag hoppas att han ändå har några känslor kvar.
  • Anonym (O)
    lazlo09 skrev 2019-12-19 12:33:04 följande:

    Om man låter sig själv kroppsligt förfalla så kan man inte klaga om begäret från ens partner upphör. Finns gott om människor som har fullt upp men ändå kan hålla sig i form.

    Har man inte gjort en större kroppslig förändring så är det nog bara att inse att attraktionen är borta.


    Det är helt sant. Men för det första säger jag inte att det är konstigt att han slutat tända på mig, bara att det är tungt att han gjort det. För det andra så pratar jag inte om kroppsligt förfall för att man inte har tid att ta hand om sig utan jag skrev att kroppen förändras av barn. Då syftade jag på graviditeter, förlossningar och ammande. Inte att barnen tar för mycket tid för att ta hand om sig sen.
  • Anonym (L)

    Vad gör du för att han ska vilja ha sex med dig?

  • Mimosa86
    Anonym (O) skrev 2019-12-19 12:45:24 följande:

    Jag vet inte om han älskar mig. Hur vet man det när man inte har de vardagliga bevisen på att man älskar varann med komplimanger, fina ord, närhet o.s.v.? Men han har inte uttryckligen sagt att han inte gör det så jag hoppas att han ändå har några känslor kvar.


    Men har ni ingen kommunikation? Hur umgås ni när det är bara ni två?
Svar på tråden Att leva med en man som inte tänder på en