• Anonym (IDA)

    Har jag eller ssk rätt????

    Hej! Jag har nyligen äntligen blivit gravid. I min förra graviditet så fick jag missfall samt att läkaren trodde det kunde vara att graviditeten satt i äggledaren. Jag fick opereras och skrapas samt att jag drabbades av världens panikångest efteråt. Läkaren DOKUMENTERADE i min journal att vid nästa graviditet så ska jag få göra ett vul i v.7 som en säkerhetskontroll typ.


    Idag ringde jag till gyn och berättade och sa att jag ville boka in en tid om tre veckor då jag är i v4 nu.


    Sjuksköterskan säger då att jag inte kommer få göra ett VUL alls i v 7 för det kräver tre missfall på raken för att ens få göra ett extra vul. Jag berättade att läkaren har skrivit att jag har rätt till det i min journal och att hon inte kan bestämma det själv. Då säger hon att isåfall ska hon prata med en annan läkare om att jag inte alls ska få göra det och påtalar att denna läkaren behandlat mig som jag haft ett X fast jag inte hade det. Läkaren skrev journalanteckningen vid min utskrivning så han visste hur fallet var och tyckte jag har rätt till det.


    KAN HON GÖRA SÅ? köra över vad som läkaren skrivit i min journal? Jag sa till henne att vissa människor ska inte jobba inom vården och att hon är en av dom.


    Hon började även i samtalet att klanka ner på läkare att dom inte vet vad dom oftast pratar om och har konstiga saker för sig. Vad ska jag göra? Dessa graviditetshormoner gör mig totalt rasande på ssk. Vill typ anmäla henne haha.

Svar på tråden Har jag eller ssk rätt????