• Thu 19 Dec 2019 16:47
    537 visningar
    3 svar
    3
    537

    Hjälp vad fan händer min man?

    Hej!

    Jag och min man har varit tillsammans i 10 års tid. Han är från Mellanöstern. Han har haft en känslokall uppväxt och mår dåligt för sitt förflutna och vem han är. Han har idag väldigt mycke självhat mot sig själv. Vi träffades när han var 21 och jag 16. Han och jag har haft en väldigt passionerad, kärleksfull och trygg relation. Han har under alla år sagt att jag är ljuset i hans gråa vardag och att han är så lycklig med mig. I april i år så börja han känna sig utmattad och haft press på sig själv under lång tid. Han sov mycke och jobba nästan hela tiden. (Han har gett upp studier och är även nu arbetslös. Han är 31 år idag och säger att han inte kommer nånstans i livet). Han börja kännas lite annorlunda och börja prata om framtiden på ett negativt sätt, han kändes väldigt deprimerad. Efter sommaren som bara va fullspäckad med jobb och ingen vila så sa han i September att han fått för sig att han är till en belastning för mig och att han kommer förstöra min framtid. I samband med detta så blev han iskall känslomässigt och börja stöta bort mig totalt och sa att han tappat alla känslor för mig. Trots att han för ett år sedan sagt att han gör allt för vår relation. Han är helt förvirrad och nedstämd till allt i livet. Han säger att han försöker pressa fram känslor nu när han mår dåligt men att det inte går.

    För någon dag sen så fick jag ett meddelande av honom där han skriver att han flyttat till Tyskland och detta är pågrund av hans mående då han även haft självmordstankar då han säger att han inte gillar sig själv längre. Han säger att han va tvungen till det här då han inte klarar av att va i Sverige mer. Han sa att han aldrig kommer få tillbaka känslorna för mig. Han vill skaffa ett nytt liv i Tyskland och fly all ångest och problem i Sverige. Han ska bo där med sin släkt.

    Jag är helt förstörd och vet inte fall jag ska känna att detta är mitt fel? Vad är det som händer min partner? Är han i någon livskris? Jag blir helt utom mig då jag och han haft en riktigt stark kärleksrelation. Han bor nu med sina släktingar.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Hjälp vad fan händer min man?
  • Thu 19 Dec 2019 17:21
    #1

    Det är ju vanligt att förhållanden ändras över tiden och att vi bara delvis kan påverka detta. Våra partners eller vi själva kan förändras och gå andra vägar, ibland ångrar de sig och ibland inte. Ibland kan man reparera och ibland går det inte..

    Mitt råd utifrån din berättelse är att du ber om ett möte där ni kan berätta hur ni känner och hur ni skulle vilja ha det för att sedan se om ni kan pussla ihop en gemensam framtid. Du kan bara bete dig schysst utifrån dina tankar och känslor. Blir inte din kärlek besvarad måste du sörja som de flesta av oss gör. Det är jobbigt, tar tid och separationer kostar energi och pengar rätt länge.

    Tänk på dig själv som värdefull och attraktiv. Hoppas att din man finner sin väg han med. Lycka till!

  • Thu 19 Dec 2019 23:23
    #2

    Du bör nog även ta i beaktande att han är en hebefil och att du inte längre passar in i hans preferens-ram.

  • Fri 20 Dec 2019 09:01
    #3
    EmberEyes skrev 2019-12-19 23:23:05 följande:

    Du bör nog även ta i beaktande att han är en hebefil och att du inte längre passar in i hans preferens-ram.


    Du använder nog det ordet lite för lättvindigt. En relation mellan en 21-årig ung man och en 16-årig ung kvinna kan väl knappast vara hebefilt? Ålderskillnaden behöver vara mycket större och ett tydligt karaktärsdrag, vilket väl TS inte signalerat alls? Är du ute efter att stötta TS med råd eller vill du lite småelakt chikanera?

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Hebefili
Svar på tråden Hjälp vad fan händer min man?