Vid vilken ålder kan barn åka karuseller?
Planerar att åka till Liseberg eller Gröna Lund i sommar. Mitt barn kommer då vara nästan 2 år. Är hon för liten för att åka karuseller då?
Planerar att åka till Liseberg eller Gröna Lund i sommar. Mitt barn kommer då vara nästan 2 år. Är hon för liten för att åka karuseller då?
Åker du dit för hennes skull så skulle jag inte åka dit. Åker du dit för äldre barn så åk och ja det finns väl något hon kan åka kanske med er. En tvååring kanske inte kan/ska/bör sitta själv och åka.
Det finns karuseller för olika åldrar.
Åker du dit för hennes skull så skulle jag inte åka dit. Åker du dit för äldre barn så åk och ja det finns väl något hon kan åka kanske med er. En tvååring kanske inte kan/ska/bör sitta själv och åka.
Vilken karusell? Finns ju karuseller för alla åldrar, så välj något åldersanpassat.
Åkturer går efter längd inte ålder på de flesta ställen då det är längden som avgör om det är säkert eller inte... Om de kommer få ut något av det vet bara du som förälder. Jag har varit på Liseberg med 2åringar som ÄÄÄÄLSKAT att åka allt, andra som bara vill gå och klappa kaninerna och leka på Bushållplatsen. Väldigt olika från barn till barn.
Om det är för dig som vuxen ni går så är det bra att ha med sig någon som går med barnen då du får åka. För det är inte mycket roligt som barnen får följa med på när de är så små!