• Otolig

Tips på typ av semester med 7 månaders bebis??

har en dotter på 3,5 månader och har så smått börjat fundera på sommarsemester..eftersom det är första barnet har vi ingen aning om hur det kommer att fungera.. tittade lite på kroatien i juni/juli..då är hon 7 månader..vad gör en 7 månaders? kommer hon acceptera att sitta i skuggan och leka? kan hon bada i poolen eller havet? isåfall ska det vara barnpool? vad annat bör vi tänka på? har även pratat lite om stadssemester.. hur funkar det? en 7-8 månaders vill nog inte sitta i vagnen hela tiden.. Alla semestertips med en 7-8 månaders emottages tacksamt!!

• Svar på tråden Tips på typ av semester med 7 månaders bebis??
  • aket

Vi var på cypern i maj förra året när vår son var 7 månader. Han kröp inte än då men kunde sitta själv. Bada i babypoolen ville han absolut inte, men sitta i skuggan på en filt och pula med grejer var helt ok. Såg däremot många andra bebisar som tyckte att det var jättekul att plaska i poolen/havet. Vi gjorde inte så mycket aktiviteter utan solade och badade mest, såg till att det fanns skuggande träd och parasoller för honom.

Det beror ju såklart så mycket på vilken personlighet er lilla dotter har och kommer ha i sommar, men jag tyckte att tiden 3-9 månader var den enklaste tiden om man får uttrycka sig så att ha med vår lilla i stan, och att resa överhuvud taget. Att shoppa och sitta stilla är inte längre något han vill syssla med, 17 månader

• Happy76

I min blogg finns reseberättelse från vår resa med Theo, 6 månader till Lanzarote . Det var kanon!

• Disa jansson

puffar lite jag vill oxå ha tips..

• Cicciliona

Vi var i Thailand i nov/dec med vår då 8 månaders. GIck helt perfekt. Han älskade det och det var underbart för hela familjen. Det var lite varmt, men det ordnades med bad, Ac och vatten+ mammas tutte.
    Lycka till,
    C

• Bålsta Mia

Kom hem från kanarieöarna igårkväll med vår 8 månader son efter en underbar semester! Nu efterråt undrar jag varför man är så orolig innan?
    Allt gick jättebra, vi fick turas om att sola o så, så att lillen hela tiden var i skuggan. Nu bodde ju vi på ett blue village, dvs, väldigt barnvänligt så det var ju praktiskt! Sonen badade i poolen (alltså i vår famn, sprattlandes) o han stortrivdes! men det beror ju på om ni har ett barn som trivs i vatten?..går ni på babysim? isåfall har du säkert koll på det
    Det som jag kan tipsa om är att ha med en stor vagn (ingen sulkymodell) så ni har fullt liggläge till henne, så kan hon ju sova om ni är på utflykter osv. den har ju även stora däck om det är kuperat område...(lättare att köra).
    Sen är det ju viktigt att ha med reseapoteket till barnet, vätskeersättning, alvedon, näsdroppar, termometer, osv...och solhatt!!

Svar på tråden Tips på typ av semester med 7 månaders bebis??