• Louisejp

    Utomkvedshavandeskap???

    Var idag på ultraljud, är i vecka 6+4 enligt beräkningarna. Dom kunde inte ens se en hinnsäck!! Vad menas egentligen med detta? Är livrädd för utomkvedshavandeskap! Dom sa att det kan va en graviditet som inte blivit något (men då måste väl ändå en hinnsäck ses?! Kommer på alla frågor i efterhand såklart o nu har dom ingen telefontid) eller att det är alldeles för tidigt (men är jag i vecka 6+4 så borde det ju ses!!) o sista alternativet var att det var utomkvedshavandeskap men dom visste ingenting. Blir livrädd nu eftersom att min journal dom skrivit i stämmer in med det...

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap???
  • meicc

    Usch vad jobbigt! Har du fått tid för uppföljning? Håll koll också om du får ont eller blöda för då behöver du kolla det akut. Håller tummarna för dig!

  • Anonym (Utomkvedskap)

    Jag hade utomkvedsskap i oktober. Opererades akut 30 oktober. För min del såg de ingenting. Nånsin i magen. Tog blodprov varannan dag i nästan 3 veckor.

  • Louisejp
    meicc skrev 2019-12-21 08:13:39 följande:

    Usch vad jobbigt! Har du fått tid för uppföljning? Håll koll också om du får ont eller blöda för då behöver du kolla det akut. Håller tummarna för dig!


    Ja.. dock blir detta oavsett vad en abort imorgon. Inte alls planerat, har två barn redan varav ena är 1,5 år och jag har precis börjat plugga, så tyvärr inte läge för en trea just nu.. :(

    Var så orolig igårkväll att jag körde in till akuten som ligger 40 min bort. Fick prata med en manlig gynläkare som lugnade mig. Tydligen låg mitt blodprov dom hade tagit tidigare under dagen bara på 75 hcg, vilket inte alls kunde stämma in med vecka 6+4, så troligtvis är jag ännu tidigare gravid.. eller ett utomkvedshavandeskap men det får jag inte reda på förrän på fredag då nya prover ska tas..
  • meicc
    Louisejp skrev 2019-12-21 10:19:06 följande:

    Ja.. dock blir detta oavsett vad en abort imorgon. Inte alls planerat, har två barn redan varav ena är 1,5 år och jag har precis börjat plugga, så tyvärr inte läge för en trea just nu.. :(

    Var så orolig igårkväll att jag körde in till akuten som ligger 40 min bort. Fick prata med en manlig gynläkare som lugnade mig. Tydligen låg mitt blodprov dom hade tagit tidigare under dagen bara på 75 hcg, vilket inte alls kunde stämma in med vecka 6+4, så troligtvis är jag ännu tidigare gravid.. eller ett utomkvedshavandeskap men det får jag inte reda på förrän på fredag då nya prover ska tas..


    Ok jag håller tummarna för en tidig normal graviditet då, eller att den helt avstannat så proceduren blir så smidig som möjligt för dig!

    Lycka till och hoppas att du ska få må bra! Uppdatera gärna.
  • Louisejp
    meicc skrev 2019-12-21 12:51:20 följande:

    Ok jag håller tummarna för en tidig normal graviditet då, eller att den helt avstannat så proceduren blir så smidig som möjligt för dig!

    Lycka till och hoppas att du ska få må bra! Uppdatera gärna.


    Ja hoppas!! Tack, jag uppdaterar!
Svar på tråden Utomkvedshavandeskap???