• Konservativ

    om alla skatter avskaffas och det istället blir frivilligt att betala in till staten. hur många procent av din inkomst skulle du betala?

    jag undrar hur mycket svenskarna egentligen vill betala i skatt. omröstningen förutsätter att detta är det enda sättet offentlig sektor kan få in pengar

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden om alla skatter avskaffas och det istället blir frivilligt att betala in till staten. hur många procent av din inkomst skulle du betala?
  • GöstaPetter

    Det väsentliga för mig är inte hur mycket jag betalar i skatt, utan var pengarna tar vägen. Jag är inte intresserad av att sponsra många av de saker skatten går till idag. Däremot är jag villig att betala både 30%, 50%, och mer, om pengarna går dit jag vill, t. ex. skola, sjukvård, gamla...

  • Prickigt block
    GöstaPetter skrev 2019-12-20 18:03:52 följande:

    Det väsentliga för mig är inte hur mycket jag betalar i skatt, utan var pengarna tar vägen. Jag är inte intresserad av att sponsra många av de saker skatten går till idag. Däremot är jag villig att betala både 30%, 50%, och mer, om pengarna går dit jag vill, t. ex. skola, sjukvård, gamla...


    Håller med.

    Jag är villig att betala för sånt som går till det du skriver.
    Är inte intresserad av att betala för invandringen och dess kostnader eller bidrag till en massa tramseri.

    Mitt maxbidrag (frivilligt) ligger på ca 25%.
  • Moa92

    Om ingen betalade skatt så försvinner ju våran välfärd och det tror jag inte att någon vill.

  • Moa92
    Prickigt block skrev 2019-12-20 18:44:06 följande:

    Håller med.

    Jag är villig att betala för sånt som går till det du skriver.

    Är inte intresserad av att betala för invandringen och dess kostnader eller bidrag till en massa tramseri.

    Mitt maxbidrag (frivilligt) ligger på ca 25%.


    Skatten går inte bara till invandring, den går även till sjukvård, skola och polis.

    Det är tack vara skatten som vi har råd att gå till läkaren och få livsviktiga operationer.
  • Prickigt block
    Moa92 skrev 2019-12-20 18:47:01 följande:
    Skatten går inte bara till invandring, den går även till sjukvård, skola och polis.

    Det är tack vara skatten som vi har råd att gå till läkaren och få livsviktiga operationer.
    Jag skrev vad jag är beredd att frivilligt betala för.

    Läs innan du skriver korkade kommentarer.
  • hjärtekrossad

    Inget! Skatt är stöld

    Våra personnummer är slavkontrakt

    Se den här.





    Och den här för mer svensk information



  • hjärtekrossad

    Villken välfärd? Ni menar det våra pensionärer får som jobbat 40 år?

    Svält mat! Jag ser dagligen dessa gamla svenskar samla burkar. Många utförsäkrade svenskar som inte får vård eller hjälp!

    Så villken välfärd pratar vi Om? Jag betalar avgift till skolan! Till vårdcentralen om jag behöver vård! Till tandläkaren brukar ta över tusen kronor andra behöver bara betala 50 kr!!¿¿¿¿

    Det är avgift på avgift på avgift ! Jag tycker inte jag får någonting.

  • Konservativ

    jag vill tillägga att idet här upplägget får man inte bestämma vart ens skattepengar går, bara hur mycket man vill bidra.

    att bara staten organisera välfärd är en grumdmurad uppfattning i Sverige. det är inte det tråden handlar om

  • Don3

    Får jag inte vara med och bestämma vart de ska gå till är mitt svar 0. Som flera sagt innan jag är beredd att betala för skola, vård och rättsväsende. Men tyvärr tycker jag att alldeles för mycket pengar inte kommer fram.

Svar på tråden om alla skatter avskaffas och det istället blir frivilligt att betala in till staten. hur många procent av din inkomst skulle du betala?