• Önskarbebis2020

    Rosenrot JA ELLER NEJ?

    Hej, någon som har använt rosenrot och blivit gravida? Eller någon som använt där cykeln blivit totalt tokig? Dela gärna med er av era erfarenheter

  • Svar på tråden Rosenrot JA ELLER NEJ?
  • Jagochdublirvi

    När vi försökte bli gravida provade jag rosenrot under ett antal månader utan resultat. Märkte inte heller något i menscykeln. För oss slutade det med ivf då det visade sig vara såväl manligt som kvinnlig orsak till att det inte ville ta sig

  • Önskarbebis2020
    Jagochdublirvi skrev 2019-12-21 09:07:36 följande:

    När vi försökte bli gravida provade jag rosenrot under ett antal månader utan resultat. Märkte inte heller något i menscykeln. För oss slutade det med ivf då det visade sig vara såväl manligt som kvinnlig orsak till att det inte ville ta sig


    Åh okej! Blev du piggare av dom eller märkte du inget? Jag är intresserad endast för att jag är sååå trött. På kvällarna vid kl 18-19 så kan jag somna på 2 sekunder. Är lite jobbigt då tröttheten bara smäller till. Men är inte gravid utan har precis haft mens
  • Jagochdublirvi
    Önskarbebis2020 skrev 2019-12-21 09:25:53 följande:

    Åh okej! Blev du piggare av dom eller märkte du inget? Jag är intresserad endast för att jag är sååå trött. På kvällarna vid kl 18-19 så kan jag somna på 2 sekunder. Är lite jobbigt då tröttheten bara smäller till. Men är inte gravid utan har precis haft mens


    Jag har tagit rosenrot vid olika tillfällen just för trötthetens skull och endast vid en eller två tillfällen har jag känt mig piggare men oftast har det inte varit någon skillnad. Så testa du så för du se om det gör någon skillnad för dig

    Är det så att du är väldigt trött så gå till vårdcentralen och be om att få kolla upp det. Det kan vara så att du har tex d-vitaminbrist och det är ju lätt att åtgärda. Eller så kan du kanske ligga fel i ämnesomsättningen och då behöver du få det rätt då ligger man för högt så kan det vara svårare att bli gravid. Men när du söker rekommenderar jag dig att inte säga att du söker för att du vill bli gravid utan sök just för tröttheten.
  • NiMi12

    Jag tog Rosenrot och blev gravid 2:a månaden. Åt från första mensdagen till äl. Sen ska man hålla uppe till nästa mens kommer...om den kommer.

  • Önskarbebis2020
    NiMi12 skrev 2019-12-29 23:13:55 följande:

    Jag tog Rosenrot och blev gravid 2:a månaden. Åt från första mensdagen till äl. Sen ska man hålla uppe till nästa mens kommer...om den kommer.


    Åh tack för svar! Hur länge hade ni försökt?
  • NiMi12
    Önskarbebis2020 skrev 2019-12-30 14:25:45 följande:

    Åh tack för svar! Hur länge hade ni försökt?


    Vi hade försökt i fem månader. Så inte speciellt länge, vi hade dessutom ett missfall i tredje månaden, ett väldigt tidigt mf.
Svar på tråden Rosenrot JA ELLER NEJ?