• Anonym (Nojig)

    Blöder fortfarande klumpar 8 veckor efter abort. Normalt?

    Hej, tänkte höra mig för lite.

    Jag gjorde en medicinsk abort i v 12 i mitten på oktober. Inte nog med att jag ångrar det extremt mycket varje dag så verkar jag inte sluta blöda.

    Jag har mått rätt dåligt de senaste veckorna med frossa och typ influensa liknande känsla men aldrig ens blivit snorig. Har dock inte haft ont i magen.

    Jag blöder fortfarande klumpar och det kommer mest blod när jag går och kissar resten av dygnets timmar blöder jag bara ytters lite.

    Jag börjar undra om det verkligen ska hålla på så här länge. Jag vänder mig gärna till sjukvården som sita alternativ då jag blev så otroligt dåligt bemöt och omhändertagen när jag gjorde själva aborten.

    Så hur länge är det normalt att blöda klumpar?

    Jag satte även in en ny p-stav i samma veva om det kan ha någon påverkan.

  • Svar på tråden Blöder fortfarande klumpar 8 veckor efter abort. Normalt?
  • Aamon

    Tycker inte det låter normalt alls. Efter min abort (utomkvedshavandeskap) i v14 blödde jag som en vanlig mens, ca 5 dagar. Tycker det låter som att du kan ha rester kvar. Kolla upp!

  • mamaleona

    Nej det låter inte normalt. Verkar som om inte allt kommit bort. Inge temp? Illaluktande blödning? Borde nog kontakta vården där du skötts. Hälsn en bm

  • Anonym (Anna)

    Viktigt att du hör av dig till sjukvården så att du inte får en infektion. Det låter tyvärr som att allt inte kommit ut och du behöver en skrapning. Eventuellt kan nytt försök göras med läkemedel.

Svar på tråden Blöder fortfarande klumpar 8 veckor efter abort. Normalt?