Ska man nöja sig med den killen man dejtar även fast man inte är kär?
Jag har dejtat endel och känner aldrig att jag blir kär i någon, först kan intresset finnas men det svalnar väldigt snabbt och någon kärlekskänsla får jag inte. Den där självklara känslan att man verkligen vill vara med personen och aldrig behöver betvivla eller fundera på om man dejtar den rätte. Känns mer som en glödande attraktion mer än känslor, som avtar efter några dejter varje gång.
Jag trivs bra själv och med min egentid samtidigt som jag saknar allt vad ett förhållande ger och gärna vill stadga mig. Jag är 32 år och kvinna, har haft 3 tidigare seriösa relationer. (Levt en tid som singel så försöker aldrig kasta mig in i något nytt före jag kommit över en gammal relation).
Jag har oftast haft svårt för att binda mig då jag lätt känner mig kvävd redan i dejtingstadiet utan anledning. Har även läst boken Hemligheten då detta är ett återkommande problem för mig och kämpar på med det.
Jag funderar många gånger om jag är för kräsen och har för höga krav? Om jag har målat upp att en relation ska vara nått det inte är i verkligheten?
Ska man nöja sig med att fortsätta dejta någon som det kanske känns 70 % med och veta från början att man inte är kär och känner det där pirret (eller vad man nu förknippar med kärlek)? Eller ska man vänta och se om den absolut rätte dyker upp som det känns ännu mer rätt med på alla plan?
Hur hade ni tänkt i min ålder?
Någon som har tips eller känner igen sig?