• Anonym (Badarn)

Bubbelpool :-)

Hallå,

Har länge varit sugen på en bubbelpool men är inte helt bekväm med att lägga 80 tusen på något som jag inte riktigt vet hur mycket det används.

Överväger att köpa en uppblåsbar bubbelpool för 7-8 tusen och testa 1-2 år och sedan bestämma mig för om jag vill satsa på en premiumpool eller inte.

Någon som gjort liknande? Vilken uppblåsbar bubbelpool valde ni? Är det dumt? Ska jag satsa direkt?

• Svar på tråden Bubbelpool :-)
  • Anonym (Badarn)
    Giftskåneman skrev 2019-12-21 16:45:57 följande:

Hade nog köpt de än billigare och testat först

Är inte helt med på vad du menar. Menar du att du tycker att jag borde köpa en ännu billigare än 7-8 tusen.
  • Giftskåneman

Mm, ica hade för några veckor sedan för 4500, säkert inte lika hållbar som de dyrare, men är du osäker så.

• gbgumman

Vi köpte en för 80 000kr och har inte ångrat oss en dag. Används varje vecka året om. Men så har jag ryggproblem som lindras i den och badglada barn. Fullkomligt älskar min. Inga problem alls med den.

• Anonym (Badarn)
    Postman skrev 2019-12-21 17:31:53 följande:

Vi köpte denna i höstas:

m-spa.se/produkter/spabad/123/m-spa-super-camaro-premium-p-ca069

Vi är nöjda med köpet men det är en del pyssel att ha en pool.

Du får gärna höra av dig om du har frågor.

Har en ovanmarkpool men både vi och barnen börjar trötta på den efter 4 somrar. Skulle vilja köra dubbelt 1-2 somrar och sedan om vi använder bubbelvarianten mycket helt övergå till en sådan. Bygga ett litet utomhusspa som är mysigt och lockande att använda.

Tittade på den du rekommenderade, kanske lite dyrare än tänk men kanske värt mellanskillnaden?
  • Anonym (Badarn)
    gbgumman skrev 2019-12-21 18:51:44 följande:

Vi köpte en för 80 000kr och har inte ångrat oss en dag. Används varje vecka året om. Men så har jag ryggproblem som lindras i den och badglada barn. Fullkomligt älskar min. Inga problem alls med den.

Härligt, hoppas också lite på en sådan om ett par år. 80 000 kr är ruskigt mycket pengar men om man som er använder den varje vecka tycker jag det är väl värt köpet.
  • Anonym (.)

Tycker du tänker rätt. Köp något billigt och testa om du gillar det.

Brukar göra så ofta med saker som är dyra. Hyggligt ofta så är det något man tröttnar på. Dessutom så om man tänker ränta plus avskrivning på en pool så kostar det ungefär lika mycket per år, om den billiga poolen håller i några år och den dyra i 10+.

Jag brukar räkna med 5-10% ränta, då jag nästan alltid fått den avkastningen på börsen.

• Postman
    Anonym (Badarn) skrev 2019-12-22 18:05:05 följande:
    Har en ovanmarkpool men både vi och barnen börjar trötta på den efter 4 somrar. Skulle vilja köra dubbelt 1-2 somrar och sedan om vi använder bubbelvarianten mycket helt övergå till en sådan. Bygga ett litet utomhusspa som är mysigt och lockande att använda.

Tittade på den du rekommenderade, kanske lite dyrare än tänk men kanske värt mellanskillnaden?
    Det vi kände vara att 80 000 var för mycket och vi visste inte hur mycket vi egentligen kommer att använda den eller om man tröttnar efter ett tag.

Fördelen med ett uppblåsbart och uppvärmd pool är om du tröttnar elelr vill ta en paus så kan du tömma den på vatten, packa ihop den och förvara den i källaren tills du får suget tillbaka. En 80 000 kr pool står där och det är en jäkla massa pengar låsta bara i ett bad.

Det ska tilläggas att oavsett uppblåsbart eller inte så är det en hel del pyssel med filter, klor osv. Båda varianter kräver en del skötsel och det är en kostand på några hundra i månaden utäver inköp.

Vi är supernöjda med det vi köpte, passade oss utmärkt. Behöver inte mer.
  • Anonym (Badarn)
    Postman skrev 2019-12-22 19:58:36 följande:

Det vi kände vara att 80 000 var för mycket och vi visste inte hur mycket vi egentligen kommer att använda den eller om man tröttnar efter ett tag.

Fördelen med ett uppblåsbart och uppvärmd pool är om du tröttnar elelr vill ta en paus så kan du tömma den på vatten, packa ihop den och förvara den i källaren tills du får suget tillbaka. En 80 000 kr pool står där och det är en jäkla massa pengar låsta bara i ett bad.

Det ska tilläggas att oavsett uppblåsbart eller inte så är det en hel del pyssel med filter, klor osv. Båda varianter kräver en del skötsel och det är en kostand på några hundra i månaden utäver inköp.

Vi är supernöjda med det vi köpte, passade oss utmärkt. Behöver inte mer.

Hej,

Jodå, efter några år med ovanmarkpool har jag koll på att det är mer jobb än vad man tror. Fast jag tror ändå det är mindre jobb med en bubbelpool då den är försedd med lock samt då bara innehåller 1/20-del av vatten. Men vem vet, det kanske är mer jobb ändå!?

Kanske ska beställa en imorgon, blir mer och mer sugen ju mer man snackar om det. 11 000 kr är också mycket pengar men slår man ut det på 1-2 år blir det inte så mycket varje månad.

Håller du din så varm att ni kan hoppa i direkt? Hört att vissa skruvar ner 2-4 grader och då behöver den väl ett par timmar att få upp temperaturen?
  • Postman
    Anonym (Badarn) skrev 2019-12-22 20:19:05 följande:

Hej,

Jodå, efter några år med ovanmarkpool har jag koll på att det är mer jobb än vad man tror. Fast jag tror ändå det är mindre jobb med en bubbelpool då den är försedd med lock samt då bara innehåller 1/20-del av vatten. Men vem vet, det kanske är mer jobb ändå!?

Kanske ska beställa en imorgon, blir mer och mer sugen ju mer man snackar om det. 11 000 kr är också mycket pengar men slår man ut det på 1-2 år blir det inte så mycket varje månad.

Håller du din så varm att ni kan hoppa i direkt? Hört att vissa skruvar ner 2-4 grader och då behöver den väl ett par timmar att få upp temperaturen?

Det tillhör lock till denna varianten också. Man ska ha den på 38-39 grader annars är det ingen finess, Den håller 39 grader ner till om det är minus 30 ute. Här har det var bara minus 10 ute än men det funkade. Det är bubbelfunktion i denna med, tre nivåer och det är bra fart. Du kan köpa till en ljusslinga med som man kan ha på botten. Blir lite häftigare då.
  • Anonym (northstar)

Vi har en northstar från folkpool och är jättenöjda. De har bra isolering, kvalité och ljudnivå men inte lika mycket finesser som andra bad där man kanske kan få mer sittdjup (vi är rätt korta i vår familj), liggplats, mer variation på jetsen och liknande. 

Typ alla i vårt bostadsområde verkar ha en sådan och har inte träffat någon som är missnöjd. För oss kostade det 60 000 inklusive hemleverans, startpaket och elektrikerkostnad för indragning. 

• Anonym (Badarn)
    Anonym (northstar) skrev 2019-12-23 16:25:13 följande:

Vi har en northstar från folkpool och är jättenöjda. De har bra isolering, kvalité och ljudnivå men inte lika mycket finesser som andra bad där man kanske kan få mer sittdjup (vi är rätt korta i vår familj), liggplats, mer variation på jetsen och liknande. 

Typ alla i vårt bostadsområde verkar ha en sådan och har inte träffat någon som är missnöjd. För oss kostade det 60 000 inklusive hemleverans, startpaket och elektrikerkostnad för indragning. 

Låter intressant! Är där bra tryck på bubblorna, alltså typ massagefunktion?

Är det vanlig 220 V? I så fall har jag iaf redan framdraget.
Svar på tråden Bubbelpool :-)