• Anonym (Reese)

    Reagera vid upptäckt otrohet??

    Hur tycker ni man ska reagera när man fått reda på att man blivit bedragen under tiden er respektive är på resa? Alltså fått reda på det utan att hen har en aning om det.

    ska man bara ta sina saker och tyst gå så den får stå där med sina funderingar eller ska man bara spy ur sig allt man tycker och tänker? Ska man vänta tills personen kommer hem eller berätta redan på telefon att man vet?

    BOMBA MIG!!

  • Svar på tråden Reagera vid upptäckt otrohet??
  • Anonym (f)

    Jag bombade men ångrade mig i efterhand.

    Jag tror man behåller sin värdighet mer om man väntar och tänker genom allt rationellt istället för att slå ihjäl personen, som jag kände för.

  • TomZader

    Personligen har jag varit med om det två gånger när en tidigare partner efter långt monogamt förhållande var otrogen.


    Första gången hanterade jag det ganska kallt men inte direkt smart inser jag efterhand. Andra gången var jag mer upprörd men det hjälpte inte det heller.


    Det suger helt enkelt oavsett!

  • Anonym (mmm)
    Anonym (Reese) skrev 2019-12-21 22:09:03 följande:

    Hur tycker ni man ska reagera när man fått reda på att man blivit bedragen under tiden er respektive är på resa? Alltså fått reda på det utan att hen har en aning om det.

    ska man bara ta sina saker och tyst gå så den får stå där med sina funderingar eller ska man bara spy ur sig allt man tycker och tänker? Ska man vänta tills personen kommer hem eller berätta redan på telefon att man vet?

    BOMBA MIG!!


    Har man barn ihop så kan man inte bara gå tex, så då får man nog vänta tills personer kommit hem. Samma sak om man tex äger ett hus tillsammans, då behöver man ju ordna upp det ekonomiska så då kan man heller inte bara försvinna. 

    Om man inte har barn och bor i hyreslägenhet, då skulle jag nog faktiskt dragit iväg innan personen kom hem. Om det var "min" lägenhet och inte ville bli av med den så hade jag förberett allt jag kunde för att personen inte skulle få bo där när denne kom hem, men det beror på vad man får göra.
  • Drottningen1970

    Om man vill hämnas är nog bästa sättet att bara försvinna, utan ett enda ord som förklaring eller avsked.

    Det kommer att frustrera och sätta griller i huvudet på vederbörande resten av livet och hen kommer att uppleva en total maktlöshet.

    Men det är ju assvårt att lyckas med det när aman helst vill skrika...

  • Anonym (Reese)

    Jag tänker som er att det bästa är att bara kallt gå; packa ner alla mina saker, inte så mycket som ett pip till förvarning eller förklaring och han öppnar dörren till ett plötsligt tomt liv.

    Men JÄVLAR vad svårt det skulle vara när jag egentligen vill göra precis det motsatta!!

  • Anonym (Psss)

    Usch vad jobbigt. Hur mår du? Hur fick du reda på det här?

    Jag skulle nog ha svårt från att hålla mig förbannad. Men det som är mest knäckande för partnern är nog om man är ganska kall. Men för sig själv spelar det nog ingen roll. Man mår ju dåligt oavsett om partnern gjort så.

  • Anonym (Reese)
    Anonym (Psss) skrev 2019-12-21 22:27:37 följande:

    Usch vad jobbigt. Hur mår du? Hur fick du reda på det här?

    Jag skulle nog ha svårt från att hålla mig förbannad. Men det som är mest knäckande för partnern är nog om man är ganska kall. Men för sig själv spelar det nog ingen roll. Man mår ju dåligt oavsett om partnern gjort så.


    Just nu är jag så flyförbannad så jag skulle kunna riva ner varenda vägg i lägenheten!!

    Krångligt att förklara hur jag fick reda på det från början men fick se det på print till slut.
  • Anonym (Reese)

    Just nu är han på grabbresa. Det jag VILL göra är att ringa, tala om att jag vet och iaf lyckas förstöra den lilla nöjestrippen åtminstone.

  • Ignoramus

    Försök samla styrka i att det blir värre för honom om du bara är ute ur hans liv när han kommer tillbaka. Du berövar honom på den förklaring och chans till försvar som han garanterat hade velat ha; loppet är över innan han ens hittat till startlinjen.


    Anonym (Reese) skrev 2019-12-21 22:27:06 följande:

    Jag tänker som er att det bästa är att bara kallt gå; packa ner alla mina saker, inte så mycket som ett pip till förvarning eller förklaring och han öppnar dörren till ett plötsligt tomt liv.

    Men JÄVLAR vad svårt det skulle vara när jag egentligen vill göra precis det motsatta!!


  • Anonym (H)

    Bor ni ihop? Har ni barn? Har du någonstans att ta vägen?

Svar på tråden Reagera vid upptäckt otrohet??