• barntokiggg

    Döl upp blodprickar på VUL

    Hej!

    Kanske formulerar rubriken lustigt, vet ej hur jag ska skriva haha. Var på VUL igår, allt såg bra ut är i 8+5. Jag har vart på ett VUL i vecka 6 men och både gångerna dök det upp, som att det flimmrade till beroende på hur hon snurrade stickan, lite röda prickar som flimmrade fram och sedan försvann. Igår frågade jag BM vad det var för något och hon svarade snabbt "blod" och sen var det inget mer med det. Har haft denna BM båda gångerna och hon är trevlig men väldigt snabb och rapp så känner när jag vart där att jag inte vågat fråga så mycket haha, bara jag ser ett embryo och hör hjärtat så är det lugnt.

    Men det satte sig lite på min hjärna nu och jag undrar om någon vet om det är normalt att det kan/ska vara blodprickar som dyker upp på UL? Min tanke är att hon inte gjorde någon större sak av det för att det är helt normalt och ska vara så eller så gjorde hon inte en större sak av det för der kan vara helt lugnt eller så kan der vara tecken på något dåligt men hon ville inte sätra tankar i mitt huvud i onödan? Hoppas ni förstår vad jag menar, om ni ser UL-skärmen framför er med allt det ljusgråa och sen det mörkare (hinnsäcken med embryo) och sen vissa sekvenser så flimmrade der fram små röda prickar med olika långt mellanrum utspritt över bilder (men främst på det ljusgrå) som försvann lika fort som det dök upp.

  • Svar på tråden Döl upp blodprickar på VUL
  • Tirin

    Det röda och blå som visas i ultraljudsbilden är flödet i blodkärl som man mäter med ultaljud/doppler. Alltså helt normalt.

  • barntokiggg
    Tirin skrev 2019-12-22 07:59:21 följande:

    Det röda och blå som visas i ultraljudsbilden är flödet i blodkärl som man mäter med ultaljud/doppler. Alltså helt normalt.


    Tack så mycket för svar! :)
Svar på tråden Döl upp blodprickar på VUL