Skötbord utan tillgång till vatten
Har mitt sköttbord i babyrummet, där det inte finns tillgång till vatten. Hur löser ni det? Med våtservetter eller vattenbalja, eller vad???Tips efterlyses.
Har mitt sköttbord i babyrummet, där det inte finns tillgång till vatten. Hur löser ni det? Med våtservetter eller vattenbalja, eller vad???Tips efterlyses.
En kompis fick tipset av BVC att ha en pumptermos med ljummet vatten vid skötplatsen - funkar jättebra för henne!
Våtserveterna är bra. Skulle man behöva så är det att bära iväg den lill* till rinnande vatten med rumpan i vädret.
Har använt våtservetter till min treåring sedan han föddes, funkar urbra.
Finns i olika prisklasser så det är värt att kolla vad de kostar.
jag tänker ha två små söta baljor, den minsta är stor som en djuptallrik och den andra något större. Hittade ljusgula jättesöta, och så har jag satt små fina etiketter på. Men det kan ju vara bra att även ha våstervetter tillhands när det inte behöver "storstädas" ;) kram
Vi har skötbordet i datarummet (enda tillgängliga platsen) och vi har en pumptermos som Jessa tipsade om.
Funkar kalasbra!
Är mycket nöjd med det. Sen har vi extra våtservetter utifall att vattnet tar slut eller blivit för kallt eller nåt.
Vår lilla klarar sig utomordentligt på rumstempererat vatten i en vanlig skål på skötbordet. Jag ser då till att aldrig doppa en smutsig trasa i vattnet igen, då blir det en ny tvättlapp istället. Vi använder tvättlappar i tyg, de funkar bättre än papper tycker vi. Om tyglapparna är slut använder vi våtservetter. Observera dock att olika barn kan få utslag av olika våtservetter så jag tror att man ska vara lite försiktig att använda enbart våtservetter.
Vi kommer att ha skötbordet i vårat sovrum.våtservetter hade vi tänkt oss men jag kommer nog ha en liten bunke med ljummet vatten också.
Till mina bägge andra barn har jag alltid kört med balja så det blir första gången nu som jag tänkte använda servetter.
Det är ju bra att ha med sig i skötväskan också.
Vi använder våtservetter. Akta dig för Natusans parfymerade, tex med aloe vera. Det är flera jag hört som fått prickar i rumpan av det. Själv fick jag utslag på fingrarna.. Vi använder Natusans parfymfria som jag tycker luktar såå gott.
När de blir lite större är det ju absolut enklast att ställa dem i badkaret och skölja av dem!! De brukar dessutom tycka att det är kul.
Blomspruta med tvålvatten i.... jättebra! Lätt att torka sen med tvättlappar.
Vi har skötbordet i Theodors rum- har haft så sen han föddes för snart 15 månader sedan. Det funkar jättebra- vi kör med ICAS tvättservetter.
Har andvänt våtservetter, tycker de e både lättare o mer praktiskt
Skönt att höra att det är fler än oss som ska ha/har skötbordet nån annanstans än badrummet! Svärmor förstår inte hur vi ska klara oss utan rinnande vatten precis bredvid, men har man ingen plats i badrummet så har man inte! Och vi vill inte använda ett skötbord som man sätter på badkaret, för det känns lite otäckt....även om det inte är någon fara.
Vi har också haft pumptermos med varmvatten i. Funkar jättebra!