• Anonym (Mia)

Väggklocka som inte låter?

När jag ska upp väldigt tidigt emellanåt brukar jag sova på soffan i rummet men min man envisas med att ha en klocka på väggen som tickar och jag som är lättväckt kan inte sova utan att behöva skriva ner och lägga den i städskåpet...

Finns det nån klocka som inte tickar med visare? Tänker inte ens försöka ljudisolera skiten sjölv...

• Svar på tråden Väggklocka som inte låter?
  • Anonym (Besserwisser)

Klockor med sekundvisare brukar alltid låta. Jag tror det finns helt tysta väggklockor utan sekundvisare.

• Anonym (T)

Det finns klockor med svepande sekundvisare som ska vara väldigt tysta. Jag funderar på att skaffa en sådan då jag också är lättstörd (just nu har vi ingen väggklocka alls). Jag testade att köpa en klocka utan sekundvisare en gång, men den tickade fram sekunderna även fast den inte visade dem ...

• Anonym (Mia)

Kan tillägga att båda klockorna vi har i huset är utan sekundvisare :D Och de låter likt förbaskat lika jäkla illa...

• trollhona
    Anonym (Mia) skrev 2019-12-23 02:38:57 följande:

När jag ska upp väldigt tidigt emellanåt brukar jag sova på soffan i rummet men min man envisas med att ha en klocka på väggen som tickar och jag som är lättväckt kan inte sova utan att behöva skriva ner och lägga den i städskåpet...

Finns det nån klocka som inte tickar med visare? Tänker inte ens försöka ljudisolera skiten sjölv?

Citat: "En klocka utan tick-tack. Mekanismen med ett helt tyst urverk gör att du kan vila och sova utan att bli störd av ljudet"

www.ikea.com/se/sv/p/soendrum-vaeggklocka-vit-50391911/
Svar på tråden Väggklocka som inte låter?