• Anonym (Kyosh­)
    Mon 23 Dec 2019 02:50
    913 visningar
    6 svar
    6
    913

    Min kille har fått nån komplex idé

    Min sambo som jag bor ihop med har sett nån film och nu envisas han med att allt som blir varmt måste köras ut på balkongen på natten när vi sover annars kan det börja brinna.

    Blev helt galen när han började släpa ut spisen sent på kvällen och igår stod TVn och värmefläkten ute.

    Vad är det frågan om? Är det normalt beteende? Ska man söka hjälp?

  • Svar på tråden Min kille har fått nån komplex idé
  • Prakti­sk58
    Mon 23 Dec 2019 03:57
    #1

    Ge honom en brandvarnare I julklapp.

    Nej ! Låter helt skruvat.

  • Anonym (Psyko­s)
    Mon 23 Dec 2019 04:06
    #2
    +1

    Låter som min bror kan bete sig när han är påväg in i en psykos är ofta svårt att ta på i början men han får skruvade tvångsliknande rankar och beter sig lätt orstionellt. Finns en stödlinje för psykiskt sjuka dit man Jan ringa och få hjälp att bedömma om man är orolig för någon.

    Fas 2 brukar vara kost eller sömn att han inte dricker det eller det bara kan äta under vissa former och i princip helt slutar sova på frivillig basis...

    Din sambo behöver hjälp

  • Anonym (Lova)
    Mon 23 Dec 2019 09:22
    #3
    +1

    Tror du egentligen förstår att detta är psykisk ohälsa. Jag tycker att ni ska söka akutpsykiatrin faktiskt, med tanke på att det är julhelg och mycket stängt. Åtminstone en allmänläkare på närakuten. Någon behöver bedöma honom (om han som ovan nämnts är på väg att bli psykotisk). Kan hända det räcker med mat, sömn och ev medicin. Möjligen något att sova på.

  • Mon 23 Dec 2019 10:40
    #4
    +1

    Din sambo är psykotisk. Eller du ett troll.

  • Anonym (Hm)
    Mon 23 Dec 2019 12:16
    #5

    Jösses

  • Mon 23 Dec 2019 19:40
    #6
    +1

    Vad menar du med "komplex idé"? Låter ganska simpelt tycker jag.

    Du trollar eller så är han psykotisk; en av er bör uppsöka psykiatrisk vård.

Svar på tråden Min kille har fått nån komplex idé