• Nathaliesol

    Bf om 5 dagar, vad är det jag känner? (Första barnet)

    Hej!

    Har bf om 5 dagar och har känningar i mage och rygg lite då och då. Ibland molande en längre tid och ibland kommer det och går med varierad intensitet.

    Svårt att sova, halsbränna. Hungrig på natten. Känner mig som i en bubbla där jag bara väntar fokuserat, förvirrat och lite ängsligt. Vill bara att det ska komma igång!

    Någon som känner igen dessa tecken, kan det vara förlossning på gång?

    Förstföderskor hur kände ni?

    Behöver pepp och bekräftelse på att nåt e på g!

  • Svar på tråden Bf om 5 dagar, vad är det jag känner? (Första barnet)
  • trollhona

    Det är förvärkar. Din kropp "övar" inför förlossningen.
    Jag hade förvärkar från helvetet i drygt en månad innan... Men har du BF om 5 dagar så är det snart dags för dig. När värkarna sätter igång på riktigt så kommer du känna det i övre delen av livmodern (vid bröstbenet ungefär) att det drar ihop sig och det värker som i formen av en spiral ned genom livmodern.

    Lycka till! Hoppas du får en snabb förlossning.

  • Sasu

    Du kommer veta när det är förlossningsvärkar, förvärkarna är milda jämfört med de riktiga värkarna!

    Min förlossning började med att vattnet gick, en timma senare kom värkarna, var inte regelbundna, så tog en alvedon och kunda sova igenom, de blev mer intensiva ca 10 timmar senare, 14 timmar senare kom de ordentliga värkarna som gjorde att jag var tvungen att stanna upp och bara fokusera på andningen, riktigt intensiva och smärtsamma värkar!

    Förvärkarna satte sig i ryggen och de riktiga var fram i livmodern :)

Svar på tråden Bf om 5 dagar, vad är det jag känner? (Första barnet)