Anonym (Ugglan) skrev 2019-12-23 17:02:29 följande:
Fan, kör en self-care day! Om du har ett badkar så fixa ljus, skum, badsalt och musik som du tycker om. Peela huden, massera fötterna lite, kom in i lugnet.
Köp ett nytt badlakan eller en badrock och fixa nått mjukt att ha fötterna. En ansiktsmask och en schysst lotion du smörjer in heela kroppen med.
Försök uppskatta dig själv och den du är, vad du har gjort bra hittills i livet och vem du blivit. Att just du tycker om det du tycker om.
Ät något bara för din skull. Om det så är jordärtskockssoppa med bröd, musselsoppa, oxfile eller en fräsch smoothie. Ge dig själv lite kärlek.
Gör det just du tycker om att göra. Läs en bok, sticka, sy, snickra, titta på film, serier, lösa korsord, skruva på en gammal radio. Ta hand om dig själv.
Fundera lite på vad du vill ta med dig in i nästa decennium. Om det finns något du vill göra ännu bättre. Om du älskar och uppskattar dig själv tillräckligt eller om det går att jobba lite med det.
Du är fantastisk i dig själv. Kom ihåg det. Du är värdefull :) god jul & gott nytt år på dig.
Anonym (Njut) skrev 2019-12-23 17:11:49 följande:
Jag firade nyår flera år på egen hand när jag var i 25-30årsåldern. Det är förstås skillnad eftersom det var självvalt, men jag älskade det. Jag brukade köra en storstädning ("ut med det gamla året") och hade på hög musik att städa till (blev ofta Lejonkungen). Sedan tog jag och skrubbade varje köksskåp, förrådet, garderober och liknande, ändå fram till långt efter tolvslaget.
Det som Anonym (ugglan) skrev låter dock väldigt vettigt om du är mer normal än jag.
Tack båda två!
Jag gillar båda förslagen, det kanske blir en kombo.
Helst av allt skulle jag vilja vara långt ute i naturen vid havet och meditera, fast det fungerar hemma också. Jag firade nyår på landet en gång och det var verkligen fint med vargavinter och stjärnklar himmel. Jag föredrar egentligen det framför en fest i stan.
Jag tror att det kändes lite extra deppigt eftersom jag har haft en tung period i övrigt men egentligen är det ju inte så farligt. Jag tror att det som känns svårast är att fira utan mitt barn för första gången men det är ju livets gäng.
God Jul och Gott Nytt År till er också!