Trivs inte på nya jobbet.
Börjat nytt jobb 1 dec. Har återvänt till ett arbetsområde jag tidigare trivdes så bra med. Trodde det var detta jag ville jobba med men trivs inte alls. Skillnaden är ffa kollegor och arbetsbelastning. Jag vill jobba 85% pga småbarn och det har de gått med på. Det kommer dock bli omöjligt att hinna allt jag ska om jag inte jobbar heltid eller mer. I tjänsten ingår uppdrag som jag inte tidigare jobbat med. Det är min chef medveten om men inte andra anställda så jag märker att de förväntar sig att jag kan göra vissa saker som jag inte har erfarenhet av vilket skapar irritation och jag känner mig dum. Jag är ensam i mitt yrke på denna arbetsplats och jag saknar verkligen en kollega att bolla med. Jag hade det när jag jobbade med detta tidigare, det är så stor skillnad märker jag nu. Övriga anställda har någon kollega i samma yrke så jag känner mig lite ensam. Fick dålig introduktion, mest administrativt av sekreteraren. Min chef har jag pratat med ca 10 min sedan jag började. Ingen som frågat om jag vill följa med och fika/äta lunch. Allt upp till mig att ta kontakt med folk och fråga mig fram. Helt plötsligt kan jag få veta att jag ska vara med på ett möte som ingen informerat om så jag får boka om hela min dag. Fick också veta att min företrädare sa upp sig efter ett par månader av dessa anledningar och för dålig introduktion. Den som hade tjänsten innan sa upp sig för att det blev för mycket. En annan med snarlika arbetsuppgifter är utbränd och sa upp sig i förra veckan. Jag tänkte detta var ett jättebra jobb för mig och blev så glad när jag fick det och jag trivs med arbetsuppgifterna men nu vill jag bara hitta något annat. Får dåliga vibbar av denna arbetsplats även om de flesta varit snälla och vänliga. Någon som upplevt liknande? Har aldrig upplevt det såhär på någon arbetsplats förut men har kanske haft tur. Hur gör man. Bita ihop innan man ger upp? Säga upp sig? Söka annat? Prata med chefen och hur när man är så ny? Jag kan förmodligen få ett annat jobb om jag börjar söka igen då jag har ett bristyrke men då antagligen med längre resväg. Det är ändå en tröst att det finns en väg ut om jag bestämmer mig för att sluta.