Ugnsbakade julskinkan i går. Glömde framme över natten
Det är väl SJÄLVKLART att man somnar från julskinkan. Dock var den kl vid 00 och ställde in den i kylen nu kl 05:30. Sån idiot jag är.
Är det bara att kasta eller vad tror ni?
Det är väl SJÄLVKLART att man somnar från julskinkan. Dock var den kl vid 00 och ställde in den i kylen nu kl 05:30. Sån idiot jag är.
Är det bara att kasta eller vad tror ni?
Jag skulle inte kasta!
Tror inte det är någon fara.
Tillagat kött, dessutom helt kött är mycket hållbart. Lukta, smaka, du känner direkt om det är dåligt.
Tack ska ni ha... det är en 4,5 kgs skinka. Så synd att kasta. Tänkte om jag kör den till 100 graders innertemp under griljeringen?
Tack ska ni ha... det är en 4,5 kgs skinka. Så synd att kasta. Tänkte om jag kör den till 100 graders innertemp under griljeringen?
Nej, gör inte det, då får du bara en torr skinka.
Ok så du tror inte att det är nödvändigt för ev bakterier?
Själv är jag inte orolig alls och kommer att äta. Min mamma är hysterisk när det kommer till sånt här,måste säga till henne att ta med egen skinka. Hon har nån form av paranoia när det gäller mat som ska kylas.
Själv äter jag mat som luktar bra, oavsett hur gammalt det är. (typ)
Det är absolut ingen fara ät den du
Säg inget till din mamma då?
Har ni iof rätt i : D
Ok så du tror inte att det är nödvändigt för ev bakterier?
Själv är jag inte orolig alls och kommer att äta. Min mamma är hysterisk när det kommer till sånt här,måste säga till henne att ta med egen skinka. Hon har nån form av paranoia när det gäller mat som ska kylas.
Själv äter jag mat som luktar bra, oavsett hur gammalt det är. (typ)
Har ni iof rätt i : D
Den ska stå framme ett tag innan kylen. Men ok, du borde ha satt in den kl 3:00. Säg inget till din mamma om hon inte är gravid. (Och kött ska ALDRIG ha 100° innertemp) köp en kokbok !
Familjen åt av den efter att den griljerats. Det var den godaste skinka dom ätit ; D men det var faktist väldigt god. Brukar ju köpa fördigkokt annars.
Den ska stå framme ett tag innan kylen. Men ok, du borde ha satt in den kl 3:00. Säg inget till din mamma om hon inte är gravid. (Och kött ska ALDRIG ha 100° innertemp) köp en kokbok !
Det man inte vet mår man inte dåligt av ;)
Det är ingen fara
Det är helt lugnt.
Jag gör ofta så, inte bara med skinka utan även med kyckling, fisk och allt möjligt, alltså lagar till och låter det stå i rumstemperatur över natten.
Helt medveten om att det går tvärtemot rekommendationer gällande livsmedelshantering men har aldrig fått några magproblem eller andra negativa följder av det.
Det är helt lugnt.
Jag gör ofta så, inte bara med skinka utan även med kyckling, fisk och allt möjligt, alltså lagar till och låter det stå i rumstemperatur över natten.
Helt medveten om att det går tvärtemot rekommendationer gällande livsmedelshantering men har aldrig fått några magproblem eller andra negativa följder av det.