Kommer aldrig få vänner
Varför är det så svårt att skaffa vänner i Sverige ?
Man kanske säger hej till sin granne och pratar väder, mer än så blir det inte. Det är aldrig någon som bjuder in på en öl trots att man kanske klippt sin grannes gräsmatta när denne varit på semester, bara som ett exempel.
Jag är inte ofräsch eller luktar illa på något sätt, det enda som verkar finnas är tillfälliga förhållanden med vänner, går det ens skapa djupa relationer efter 30?
Jag har tyvärr mer och mer börjat inse att det är kört att skaffa vänner i Sverige efter 35, framförallt då många har familj av dom som verkar bra.
Tror inte heller jag kommer finna någon partner, det är aldrig någon som kommer fram till mig spontant och pratar och verkar intresserad av mig. Om jag ringer någon och frågar om man ska hitta på något så har dom redan andra planer, känns som man måste boka flera veckor i förväg.
Jag har därför gett upp på alla mina gamla vänner, dom har övergett mig sedan länge och det finns knappt några kvar på min hemort.
Sedan bor jag i en lite kommun i Sverige, men har hört att det är typ lika svårt att träffa någon i Stockholm.
Jag har börjat inse mer och mer att vänner går inte skaffa efter en viss period i livet, det är tråkigt att det ska vara så strikt i Sverige. Vet ej hur man ska gå till väga, på jobbet är typ bara jobbsnack och sen går man hem efter dagen.