• Graanis

Tips på lindring av bakteriell vaginos

Har i några veckor haft problem med svår irritation, mkt sveda och värk i slidmynningen och inre blygdläppar.

Blev värre och värre och till slut kunde jag knappt sitta.

Svullen, knallröd och super öm.

Flytningarna luktat lite annorlunda men ej illa.

Tog tillslut mod till mig och gick till gyn.

Blev diagnostiserad med bakteriell vaginos.

Fick vaginalgel Zidoval.

Tog det på kvällen, men dagen efter sved det som eld i hela fiffin. Var troligtvis för starkt när jag är så pass irriterad.

Har nu istället fått vagitorier Dalacin som jag ska ta första ikväll, och hoppas de funkar bättre.

Har sån fruktansvärd sveda och värk och undrar om någon har något bra tips hur jag kan lindra det till medicinen verkar?

Testat mandelolja men det svider oxå....

• Svar på tråden Tips på lindring av bakteriell vaginos
  • MeandHim

Kanske funkar om du lägger en vetekudde i kylen så den blir kall? Filmjölk har jag hört kan funka oxå?

• Graanis

Har funderat på fil eller yoghurt.... får åka och handla imorgon bitti????

• xnfsm

Bara spekulerar här men kan man inte ta typ emla-kräm på? Det är ju lite bedövande.

• jvh

Ring din läkare och säg att gelen inte funkar för dig och att du vill ha Flagyl utskrivet istället. Det är tabletter som du tar så slipper du hålla på med gel. Jag hade testat allt och gått med besvären i flera år. Fanns inget receptfritt som hjälpte. Fick sedan Flagyl utskrivet och har nu varit symptomfri i flera år. 

• Graanis

Jag ringde om gelen och fick vagitorier Dalacin istället.

Satte i första igår kväll.

Svider lite av dem idag, men inte alls som gelén.

Läkaren sa att det ger mkt bättre resultat med behandling lokalt än tabletter oralt.

Någon som har erfarenhet av det?

Svar på tråden Tips på lindring av bakteriell vaginos