• Plommonen

Missfall vecka 4? VARNING för obehagliga bilder

Hej, förra fredagen skulle jag enligt sjukvården har gjort 6 hela graviditetsveckor (6+0). Jag själv skulle börjat räkna på vecka 7 (vården räknar ju bara hela veckor + dagar). När vi gjorde ultraljudet tyckte läkaren att det såg mindre ut än vad det borde och att det såg ut som att jag var i vecka 4. Säcken var hel och fin och hade en oval form. Han sa att det kunde vara ett pågående missfall men att det inte behövde vara det och att jag kunde vara tidigare i graviditeten än ja trott. Han rekommenderade att vi bokade en ny tid om 2 veckor för att se om embryot växt. Vi har nu en tid efter alla ledigheter andra veckan i januari.

I tisdags förra veckan fick jag små rödaktiga flytningar. Senare samma vecka blev de mer brunröda för att gå över till mer rödaktiga. Idag på juldagen fick jag mer flytningar. Som när mensen kommer igång. Har varit väldigt trött hela dagen och sovit väldigt mycket. Under kvällen fick jag mensvärk till den grad att jag var tvungen att ta två panodil och lägga en vetekudde mot magen. Har i princip aldrig mensvärk så för att vara mig var den rejäl.

Senare på kvällen hade jag blött mer och bland bloder hittade jag en gul genomskinlig klump som var lika stor som pekfinger agen. Lite mer än 1 centimeter? Se bild nedan i tråden. Kan detta vara ett missfall i vecka 4? Ska ringa gynakuten på fredag och försöka få en tid så snart som möjligt för att få det bekräftat om det är ett missfall eller inte och om allt kommit ut.

Vad tror ni utifrån bilden? Är det någon här som haft missfall i vecka 4 och hur såg det ut för er? Måste man vänta på en mens till innan man försöker igen? Hur har ni gjort?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Missfall vecka 4? VARNING för obehagliga bilder
  • xnfsm

Det kan det vara. Jag har gjort medicinsk abort (det är ju som att framkalla ett missfall) och då kommer det till slut ut som en klump. Blandat med ganska mycket blod dock så man ser inte så tydligt som på dina bilder.

Lycka till och kram

Svar på tråden Missfall vecka 4? VARNING för obehagliga bilder