• Josi31

    Hur går man vidare?

    Hej alla.

    För mindre än en vecka sen förlorade jag en nära anhörig som betytt allting för mig och igår blev jag dumpad av min sambo. Jag vet inte vad jag vill med denna tråd men hur går man vidare? Mitt hjärta är i tusen bitar och jag funderar på att nästan göra av med mig själv med.

  • Svar på tråden Hur går man vidare?
  • Anonym (Jag)

    Först och främst, beklagar att du drabbats av detta och så nära varandra! Det måste vara hemskt!

    Sen, i långa loppet kommer det bli bra. Kärleken kommer åter och sambon kommer du komma över. Den anhörige kommer du att sörja men kommer kunna le lite mer när du tänker på.

    När jag råkade ut så tänkte ja såhär. Nu kommer det bli en hemskt jobbig period. Den närmsta tiden ska jag sätta lite på paus. Inga måsten eller krav på mig själv. Bara sörja och ta hand om mig själv med promenader och bra mat. Efter ett tag så började det ljusna.

    Har du någon du kan prata med? Om inte, sök upp stödlinjer och ring. Det är det de finns till för. Och du, självmord är aldrig lösningen! Stor kram!

  • Anonym (Jag)

    Nu läste jag vad jag skrivit och inser att det låter futtigt. Det klart att inga promenader och mat bara löser allt sådär. Man gråter och skriker ibland och stänger in sig. Men jag ville bara säga att inte glömma dig själv. Små steg.

  • Anonym (Anonym)

    Träffa någon närstående, någon som känner dig och dela med dig av dina tankar, för stöd. Och/eller gör något som du tycker är kul.

    Om det inte är möjligt och allt känns överväldigande så finns det stödlinjer och psykologakuter. Ta hjälp.

    Vissa saker är för mycket att hantera på egen hand, och det är okej.

    Man är stark när man inser sina egna begränsningar och agerar för att må bra.

    Bra att du delar med dig.

    Beklagar sorgen.

  • Coldezen92

    Blev också dumpad för ett tag sen, otroligt svårt att glömma och gå vidare. Hör av dig om du vill dela tankar, ibland behöver man ngn som bara lyssnar inte ger en massa synpunkter som andra är väldigt duktiga på.

  • Anonym (Undrar)
    Coldezen92 skrev 2019-12-28 19:07:40 följande:

    Blev också dumpad för ett tag sen, otroligt svårt att glömma och gå vidare. Hör av dig om du vill dela tankar, ibland behöver man ngn som bara lyssnar inte ger en massa synpunkter som andra är väldigt duktiga på.


    Ni som blivit dumpade. Har ni barn?
  • Anonym (B)

    Hej! Jag och min flickvän har precis gjort slut, och är alldeles förkrossad och vet inte hur jag ska gå vidare, vi har inte haft det speciellt bra på slutet men känner inte att jagvill ge upp allting men det vill hon. Hur gör man för att gå vidare? Sitter bara och tänker på allt det fina vi har haft.

    Känns som att jag har en stor klump i bröstet och är så fruktansvärt ledsen just nu...

    Vad har ni gjort för att lyckas gå vidare? Kmr man bli människa igen? Aldrig upplevt den här smärtan förut :(

    Nån som pratat med någon psykolog lr liknande för att gå vidare?

Svar på tråden Hur går man vidare?