• matf

    Så svaga fosterrörelser vecka 27

    Är i vecka 27 och känt bebisen varje dag sedan vecka 19. Jag upplever väldigt små rörelser från bebisen, inga tydliga ordentliga sparkar utan som små pickanden, bubblor och kittlingar. Ibland kan en tydligare knuff komma. Men jag tycker att jag kände tydligare för en vecka sedan än vad jag gör nu, vilken såklart gör mig orolig. Var inne tre timmar på förlossningen för tre dagar sedan då jag tyckte jag känt dem mindre. Gjorde ctg och ultraljud och de sa att det såg normalt ut, så därför känns det på nått sätt dumt att kontakta förlossningen igen när jag varit där för någon dag sedan o det inte var några konstigheter. När jag gjorde ctg hörde jag genom ultraljudsvågorna många många rörelser, men jag kände INGENTING. Tycker det känns skumt med tanke på att jag har moderkakan bak. Iaf, är det någon som upplevt samma? Att rörelserna inte känns så tydligt i vecka 27?

  • Svar på tråden Så svaga fosterrörelser vecka 27
  • Alexiis

    Jag kan inte svara på om du ska åka in och kolla eller inte men jag hade också min moderkaka bak och jag kände knappt bebisen alls under hela graviditeten, jag ville åka in typ tusen gånger men tänkte också att jag hade isåfall fått åka in var tredje dag när jag blev som oroligast..

    jag kände tydliga sparkar kanske var tredje dag någon enstaka..

    detta kanske inte ger dig något svar men ville mest berätta att jag knappt kände något heller under hela graviditeten och har en frisk pojke på 3 månader idag

    Lycka till

  • matf

    För att tillägga gjorde de ctg två gånger för att det blev anmärkning på det, men de sa att det var för att det var svårt o hålla kvar hjärtljuden på bebisen för att det är så tidigt.

    Hörde dessutom av en bekant att hennes BM sagt att rörelserna kan kanske kännas otydligare för att det blir trångt åt bebisen. Men blir det trångt redan nu? Eller är det inte senare i graviditeten man kan uppmärksamma det?

  • matf
    Alexiis skrev 2019-12-26 09:32:01 följande:

    Jag kan inte svara på om du ska åka in och kolla eller inte men jag hade också min moderkaka bak och jag kände knappt bebisen alls under hela graviditeten, jag ville åka in typ tusen gånger men tänkte också att jag hade isåfall fått åka in var tredje dag när jag blev som oroligast..

    jag kände tydliga sparkar kanske var tredje dag någon enstaka..

    detta kanske inte ger dig något svar men ville mest berätta att jag knappt kände något heller under hela graviditeten och har en frisk pojke på 3 månader idag

    Lycka till


    Vad skönt o höra att det gått bra trots att man inte känner så tydliga rörelser. Hoppas att jag bara har en lugn bebis i magen. Känner igen det där med att vilja åka in ofta, min BM säger ?blir du orolig, åk in? men när ja känner så här så är ja ju orolig var och varannan dag för att det känns så lite, så jag förstår ju att ja kan inte åka in varje gång jag är orolig..
  • matf
    matf skrev 2019-12-26 09:47:36 följande:

    För att tillägga gjorde de ctg två gånger för att det blev anmärkning på det, men de sa att det var för att det var svårt o hålla kvar hjärtljuden på bebisen för att det är så tidigt.

    Hörde dessutom av en bekant att hennes BM sagt att rörelserna kan kanske kännas otydligare för att det blir trångt åt bebisen. Men blir det trångt redan nu? Eller är det inte senare i graviditeten man kan uppmärksamma det?


    Ingen som vet? Eller har erfarenhet av liknande?

    Tycker också det är konstigt att jag kan se sparkar utan på magen, alltså att magen rör sig, men jag känner dem knappt inne i magen även om de syns utanpå? Är som jag tappat all känsel inne i magen för även min sambo kan ju se utanpå att magen rör sig, men att ja inte känner någonting
Svar på tråden Så svaga fosterrörelser vecka 27