• Anonym (Ledsen)

    Kan jag vara gravid ändå? IVF FET RD13

    Hej!

    Hade testdag idag. Ruvardag 13 efter insättningen av en 6-dagars blastocyst.

    Hela natten har jag haft diarré, och så kissade jag vid kl.4. Somnade sedan om.

    Vid 9 vaknade jag, drack ett glas hallonsaft, och kissade sedan på stickan nu vid 11:30. Negativt test.

    Kan det vara så att kisset nu vid 11:30 enbart bestod av hallonsaft, och inga hormoner?

    Jag borde ju tömt kroppen på vätska i natt efter all diarré och kiss?

    Borde jag tagit testet vid kl.4 istället?

    Ska ta testet imorgonbitti igen. Men finns det någon som kan ge mig lite hopp?

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid ändå? IVF FET RD13
  • Anonym (Ledsen)

    Någon?

    Dvs hur viktigt är det med morgonurin?

  • Anonym (Ledsen)

    Oj vad många "Ingen?" det blev. Sorry ;)

  • Anonym (Ledsen)
    Johanna1986 skrev 2019-12-26 13:25:18 följande:

    Är de din testar idag?


    Precis. Idag.
  • Anonym (Ledsen)


    Såhär skrev jag till en kompis. Så KAN det ju vara... eller?
  • Anonym (Kells)

    kan inget om ruvardagar osv men många gravtester säger ju att morgonurin är viktigt om du testar dagarna innan BIM/testdag. På BIM eller efter det kvittar det vilken tid på dygnet du testar.

    Det låter tyvärr inte som att du är gravid tycker jag.

  • Johanna1986

    Har du testdag idag och testet e negativt e de nog tyvärr så att de inte tagit sig:( kliniken ger en datum för test då det med säkerhet ska visa rätt resultatet. Tror tyvärr du försöker gripa efter halmstrån i denna tråd.

    Har ni gjort många behandlingar?

  • Johanna1986

    Har du testdag idag och testet e negativt e de nog tyvärr så att de inte tagit sig:( kliniken ger en datum för test då det med säkerhet ska visa rätt resultatet. Tror tyvärr du försöker gripa efter halmstrån i denna tråd.

    Har ni gjort många behandlingar?

  • Anonym (Ledsen)

    Jo innerst inne vet jag det också. Men hoppet det sista som lämnar en....

    Jo, (förrutom alla behandlingar innan IVFen) är detta IVF-insättning nr 5. (FET nr 4) Totalt fyra FET och en färsk. MEN jag har ju fått en underbar dotter på tredje försöket alltså! <3 Dvs FET nr.2. (Så inge synd om mig alltså.) Hade sedan två embryon kvar i frysen. Dessa två är förbrukade nu. Så känns extra hårt, dels för att behöva göra denna IVF-karusell ännu en gång med sprutor, hormoner och kostnad och allt. Men även dels för att detta var sista chansen att få en "tvilling" till min dotter. Födda olika årtal alltså. De kom från samma "kull".

    Är även rädd att en helt ny IVF ska skada kroppen ännu mer och öka på riken för hemska sjukdomar på sikt och så.

  • Anonym (ED)

    Jag har tatt hcg-blodprov v.4+5 alla gånger och en gång 4+4 efter ET och FET med blastocyster och det har visat rejält hcg varje gång jag varit gravid. Som lägst ca 300. Det hade alltså visat på vanligt gravtest också. Tyvärr tror jag inte du är gravid. Min klinik godkänner dock inte vanliga gravtest som visar minus på td utan vill att man alltid tar hcg ändå så jag skippade alltid gravtesten och gick direkt på blodprov.

    Jag har gjort massor med IVF:er och inte drabbats av värre än för tidigt klimakterium. Såvida du inte är över 45 så är risken extremt låg att drabbas av det.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (ED) skrev 2019-12-26 18:50:48 följande:

    Jag har tatt hcg-blodprov v.4+5 alla gånger och en gång 4+4 efter ET och FET med blastocyster och det har visat rejält hcg varje gång jag varit gravid. Som lägst ca 300. Det hade alltså visat på vanligt gravtest också. Tyvärr tror jag inte du är gravid. Min klinik godkänner dock inte vanliga gravtest som visar minus på td utan vill att man alltid tar hcg ändå så jag skippade alltid gravtesten och gick direkt på blodprov.

    Jag har gjort massor med IVF:er och inte drabbats av värre än för tidigt klimakterium. Såvida du inte är över 45 så är risken extremt låg att drabbas av det.


    Tack snälla för ditt svar, och lugnande om framtiden!

    Jag ska definitivt be om blodprov. Förvånar mig inte att jag inte blivit ombedd att ta det tidigare, då det inte är privat jag går... För dyrt att låta alla ta blodprov kanske... MEN om man verkligen är gravid, men inte plussat, får ju inte embryot den chans att växa vidare då man slutar med alla mediciner pga negativt gravtest. Om nu inte embryot kan växa vidare av egen kraft. Men eftersom man ska käka detta till v.12, så antar jag att embryot inte klarar sig på egen hand vid FET... (jag käkar Progynon och tar Crinone-progesteron)

    Saken är den att jag har sedan en vecka tillbaka bröst som spänner till precis som vid amningen förut vid tillrinning. Har även läckt små droppar. Ont lite lätt i brösten också. Och molvärk i magen...

    Kan inte släppa detta förns imorgonbitti eller vid ett blodprov.
  • Johanna1986

    Håller tummarna att du snart får ett syskon till din dotter! Å ps!! De e synd om alla som inte får de bar som de önskar. Oavsett antal!!! <3

  • Anonym (Ledsen)
    Johanna1986 skrev 2019-12-26 21:14:24 följande:

    Håller tummarna att du snart får ett syskon till din dotter! Å ps!! De e synd om alla som inte får de bar som de önskar. Oavsett antal!!! <3


    Tack gulligaste du!!! <3<3
Svar på tråden Kan jag vara gravid ändå? IVF FET RD13