• Beaniee

    Alla klagar på sin partner - varför är ni ens ihop?

    Alla som jag känner gnäller på sin partner. Det är ALLTD något som är fel. 


    Finns det lyckliga förhållanden? 


    Eller är är folk ihop bara för att det är eknomiskt fördelaktigt?


    Eller för att vi förväntas att bo i par? 


    Jag tycker det är asgött att bo själv och har inget intresse att bo med någon eller ha ett förhållande. Men börjar fundera om jag är udda eller om folk i förhållande i hemligthet drömmer om att bo själva men står ut för att det förväntas. och absolut inte yttrar sig om det. 


    Vad tycker du? 

  • Svar på tråden Alla klagar på sin partner - varför är ni ens ihop?
  • Fjäril kär

    Kanske snarare tvärtom att lyckliga par inte har behov av att fläka ut sin lycka på det sättet en olycklig människa gör.

  • emma enhörning

    Det här har jag också reagerat på det senaste året! De flesta tjejer gnäller över att mannen inte tvättar eller lagar mat, dricker för mycket öl eller lägger för mycket pengar på sin hobby. Jag har sett det som singel och insett att jag var likadan! I mitt nästa förhållande ska jag prata med min partner om saker jag stör mig på, inte med mina vänner!!!

  • Magical

    Här är det mest lycka så jo, vi finns, men det blir ju inte sånt folk pratar om. Att vi har det jättemysigt tillsammans och hjälps åt med shopping, matlagning och städning, det är liksom inte mycket att orda om så därför hör man ju mer om folk inte är nöjda, speciellt så här på ett forum. 

  • Duppedu

    Har faktiskt inte hört någon i min närhet klaga på sin partner (10 par kanske) de senaste två åren. Någon har vädrat frustation över partnerns ekonomiska förmåga men det känns inte som ett legit skäl att splittra en familj för.

    Jag lever i ett lyckligt förhållande sen många år. Allt funkar, vi älskar varandra, har sex regelbundet, hjälps åt med allt och har väldigt kul ihop.

    Vissa kanske trivs bäst för sig själva men för mig är det en alldeles för fattig upplevelse.

  • Anna545
    emma enhörning skrev 2019-12-26 18:25:12 följande:

    Det här har jag också reagerat på det senaste året! De flesta tjejer gnäller över att mannen inte tvättar eller lagar mat, dricker för mycket öl eller lägger för mycket pengar på sin hobby. Jag har sett det som singel och insett att jag var likadan! I mitt nästa förhållande ska jag prata med min partner om saker jag stör mig på, inte med mina vänner!!!


    Det har jag testat och tycker det är bra. Blev massa bråk och så tog förhållandet slut. Så slösar man inte mycket tid på fel partner! :)
Svar på tråden Alla klagar på sin partner - varför är ni ens ihop?