• Klagom­ur2
    Thu 26 Dec 2019 17:09
    247 visningar
    4 svar
    4
    247

    Slut2019

    Ja slutet av 2019, verkar mot slut- stinkande råge.

    Blev arbetslös i november, fick fortsätta på gamla perioden då jag inte jobbat ett fullt år.

    Min fru har bara arbetat nån dag här och där annars har hon bra studerat med en usel ersättning på ca 2800/ månad. Min a-kassa har gått på ca 2300/vecka/ ef. Skatt.

    Nu har jag slut dagar och kommer att få ca 900 för 2 dagar.

    Inget jobb och man vet ju hur snabb a-kassan är..

    Vi får inga lån, har inget bostadsbidrag då vi fått för mycket sist så vi måste betala tillbaka först, socialen vet jag inte. Kanske men chans före nyår är nog ganska låg.

    Måste alltså för att betala räkningar ta 2600 av de vi sparat till vår son (3 år gammal)

    Jag vet att min fru är väldigt penga gnällig och kommer inte tycka om de.

    Jag vet att hon fick en frågan tidigare att få jobba som vikarie eller fast tjänst på ett äldreboende vilket hon sa nej till/ tog hellre vikariat så dom ringer när dom behöver.

    Så för tillfället studerar inte jag och är utförsäkrad, hon studerar bara, min a-kassa hade räkt tror jag men de ska ju gå till hyra + att ja måste handla också..

  • Svar på tråden Slut2019
  • Thu 26 Dec 2019 18:16
    #1

    Sicket gnäll. Be frugan jobba eller ta CSN - varför skulle hon inte kunna låna? Schabblat bort alla låneår på strökurser som inte lett nånstans?

  • Klagom­ur2
    Thu 26 Dec 2019 19:18
    #2

    Kanske därför jag har tagit "klagomur2".

    Hon anser sig för fin för att jobba med annat som hon utbildat sig till, medans jag ska vara

    Tvungen att ta dom jobb som finns, ( vilket jag ändå söker på flest utanför min utbildning)

    I min utbildning som nu är gammal saknas E behörighet, digitalt färdskrivarkort och ykb.

    Men jag sitter ju inte hemma och säger jag är utbildad lastbilschaufför jag MÅSTE jobba med bara de, har jobbat med gräsklippning, ved, osv så jag söker inte chaufförsjobb.

  • Thu 26 Dec 2019 19:30
    #3

    Tacka hon nej till ett jobb???? I er situation kan man INTE tacka nej.....!

  • Klagom­ur2
    Thu 26 Dec 2019 20:25
    #4

    De var vad hon gjorde, hon tänkte väl att jag hade ju jobb så jag kan ju betala allt

    ( Hon är från ett annat land, ja) så fort de är om pengar är jag snål, gömt flera tusen, t om fått höra om att de är "min mamma, som har sagt till mig vad jag ska göra med pengarna")

    Men jag är ju svensk, jag ska kunna allt och allting om sverige, in i minsta detalj. Enligt henne så ska jag t om veta vad sveriges första kung hade för kalsonger. ????

Svar på tråden Slut2019