• SweeneyTodd

    Chattråd för oss som är uttråkade

    Först och främst: Välkommen!

    Denna tråd är till för att prata om allt mellan himmel och jord, för oss som är lite uttråkade. 

    Min TV är trasig, många forum går det lite segt i, så jag är uttråkad som fan. Har inga bra böcker att läsa heller. 


    Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
  • Svar på tråden Chattråd för oss som är uttråkade
  • Mortiscia80

    Jag sålde min TV när jag var 22-23 och hade inga kanaler på över 15 år, inget man saknade direkt heller men eftersom det finns småbarn i huset numera så är det ju bra med tecknat osv. Köpte en tv-guide nu när det ändå är jul men upptäcker till min besvikelse att jag skulle kunna avstå det mesta. Såg hela 30 minuter idag! En film igår. Jaja...

    Vad läser du för slags böcker annars, kan du rekommendera någon författare?

  • SweeneyTodd
    Mortiscia80 skrev 2019-12-26 20:43:21 följande:
    Jag sålde min TV när jag var 22-23 och hade inga kanaler på över 15 år, inget man saknade direkt heller men eftersom det finns småbarn i huset numera så är det ju bra med tecknat osv. Köpte en tv-guide nu när det ändå är jul men upptäcker till min besvikelse att jag skulle kunna avstå det mesta. Såg hela 30 minuter idag! En film igår. Jaja...

    Vad läser du för slags böcker annars, kan du rekommendera någon författare?
    Jag brukar läsa mest faktaböcker, senaste böckerna jag läste var ''är du gift med en psykopat'', ''bröllop, förr och nu'', och en bok om högtider. Jag kan inte direkt rekommendera någon författare, men jag rekommenderar boken ''män som hatar kvinnor'', dock ej hela serien, tycker första boken är bäst. 
    Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
  • Mortiscia80
    SweeneyTodd skrev 2019-12-26 20:49:22 följande:
    Jag brukar läsa mest faktaböcker, senaste böckerna jag läste var ''är du gift med en psykopat'', ''bröllop, förr och nu'', och en bok om högtider. Jag kan inte direkt rekommendera någon författare, men jag rekommenderar boken ''män som hatar kvinnor'', dock ej hela serien, tycker första boken är bäst. 
    Och jag som redan sett filmerna! Jag tycker att man alltid ska läsa boken innan man ser filmen, det blir så mycket bättre då :) Låter intressant det där med högtiderna, svenska bara eller internationellt? Lite historik kanske? Just nu läser jag en av de senaste Ruth Galloway-deckarna skrivna av Elly Griffiths, de är välskrivna och lättlästa.
  • SweeneyTodd
    Mortiscia80 skrev 2019-12-26 20:54:35 följande:
    Och jag som redan sett filmerna! Jag tycker att man alltid ska läsa boken innan man ser filmen, det blir så mycket bättre då :) Låter intressant det där med högtiderna, svenska bara eller internationellt? Lite historik kanske? Just nu läser jag en av de senaste Ruth Galloway-deckarna skrivna av Elly Griffiths, de är välskrivna och lättlästa.
    Ja, boken om högtiderna var internationell och lite historik. :) 
    Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
  • Aniiee

    Jag..... har ont i huvudet....

    So... what's down?


    I have a growing lack of disgust for you
  • MeandHim

    Trött o sliten som en jäkla bäver, hemma hos svärisarna 30 mil bort. Huvudet pulserar, halsen river och min sambo har redan hunnit väcka mig tre ggr då han mår såååå dåligt eftersom han är bakis..... fortfarande efter två dagar! Vilket gjorde att jag var den som fick köra redan efter 3 mil resten av vägen.

    Och nu blev bonusdottern ledsen och snäll som jag är erbjöd jag henne min sängplats så nu ligger jag i barnrummet, pigg som fan med en sjujäkla huvudvärk!

  • SweeneyTodd
    MeandHim skrev 2019-12-27 02:05:12 följande:
    Trött o sliten som en jäkla bäver, hemma hos svärisarna 30 mil bort. Huvudet pulserar, halsen river och min sambo har redan hunnit väcka mig tre ggr då han mår såååå dåligt eftersom han är bakis..... fortfarande efter två dagar! Vilket gjorde att jag var den som fick köra redan efter 3 mil resten av vägen.
    Och nu blev bonusdottern ledsen och snäll som jag är erbjöd jag henne min sängplats så nu ligger jag i barnrummet, pigg som fan med en sjujäkla huvudvärk!
    Fyfan vad jobbigt! Hoppas du har en bättre dag idag.  :) 
    Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
  • SweeneyTodd
    Aniiee skrev 2019-12-26 22:14:28 följande:
    Jag..... har ont i huvudet....

    So... what's down?
    Lika uttråkad idag som igår. Bara väntar på att Simpsons ska börja klockan sju. 

    Hoppas att du inte har ont i huvudet längre.
    Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
  • MeandHim
    SweeneyTodd skrev 2019-12-27 17:21:23 följande:

    Fyfan vad jobbigt! Hoppas du har en bättre dag idag.  :) 


    Ja tack gode gud för det!
  • SweeneyTodd
    MeandHim skrev 2019-12-27 18:07:49 följande:
    Ja tack gode gud för det!
    Härligt! Vad gör du? Själv väntar jag som sagt bara på att Simpsons ska börja...
    Yes that's why I'm crowned queen, and I ain't lookin' for the prom king
  • MeandHim
    SweeneyTodd skrev 2019-12-27 18:15:36 följande:

    Härligt! Vad gör du? Själv väntar jag som sagt bara på att Simpsons ska börja...


    Just nu gömmer jag mig i sovrummet med

    Bonusdottern och hoppas resten av sambons släkt ska gå hem haha. Släktmiddagen är trevligt men just nu känns det som att klockan är 12.

    Sov inte många timmar inatt och är såååååå trött!!!!! :p
Svar på tråden Chattråd för oss som är uttråkade