• Newprincess

    Är detta gravid eller vad tror ni?

    Ska fatta mig kort -

    Har från ingenstans för första gången i mitt liv fått en obehaglig ?sammandragning? efter varje orgasm sen några dagar tbx. Den kommer 2 sek efter orgasmen. Och håller i sig i knappt en minut efteråt. Jag är inte direkt sen med mensen, kanske någon dag. Men sånt kan variera. Är livrädd för att vara gravid. Kan ni lugna mig? Befinner mig i en stuga i fjällen och inga apotek i närheten ???? så typiskt. Vad tror ni? Vad kan det vara? Sjukdom? Isåfall vad?

  • Svar på tråden Är detta gravid eller vad tror ni?
  • Newprincess

    Herregud! Det är en arg gubbe där. Jag blev precis medlem här inte fattat vad som är vad.. jag är lite panikslagen ja. Jag går ju på p piller.. så jag är väldigt fundersam. Glömde nämna det. Är inte arg alls. Men panikslagen

  • Långbenopluto
    Newprincess skrev 2019-12-26 19:32:49 följande:
    Herregud! Det är en arg gubbe där. Jag blev precis medlem här inte fattat vad som är vad.. jag är lite panikslagen ja. Jag går ju på p piller.. så jag är väldigt fundersam. Glömde nämna det. Är inte arg alls. Men panikslagen
    Går du på p-piller är du inte gravid
  • Newprincess

    Hoppas verkligen inte det. Blir så fundersam över detta fenomen bara. Hört att det ska vara vanligt grav tecken men inte hört någon annan anledning till varför det kan bli så. Därför starta jag en egen tråd kring detta :)

  • Anonym (Anonym)

    Asså, sammandragningarna är ju en del av orgasmen. De kan pågå rätt länge.

  • Anonym (Lisa)

    När jag läste ditt inlägg nu kom jag på att jag hade precis så när jag var gravid. Att precis vid orgasmen var det som att livmodern krampade på ett obehagligt och smärtsamt sätt, har aldrig upplevt det varken innan eller efter! Detta var innan jag upptäckt att jag var gravid så väldigt tidigt i graviditeten

  • Zebran89
    Newprincess skrev 2019-12-26 19:19:33 följande:

    Ska fatta mig kort -

    Har från ingenstans för första gången i mitt liv fått en obehaglig ?sammandragning? efter varje orgasm sen några dagar tbx. Den kommer 2 sek efter orgasmen. Och håller i sig i knappt en minut efteråt. Jag är inte direkt sen med mensen, kanske någon dag. Men sånt kan variera. Är livrädd för att vara gravid. Kan ni lugna mig? Befinner mig i en stuga i fjällen och inga apotek i närheten ???? så typiskt. Vad tror ni? Vad kan det vara? Sjukdom? Isåfall vad?


    Jag fick oxå så efter orgasm och är tidigt gravid.
  • Anonym (Kfkf)
    Långbenopluto skrev 2019-12-26 19:40:45 följande:

    Går du på p-piller är du inte gravid


    Så kan du ju inte säga, inget prev medel är helt säkert.
  • Newprincess

    Tack för era svar. Jag ligger här vaken och tankarna snurrar utav bara den! Jag ska nog åka hem och bita i det sura äpplet och ta grav test jag... fick mer bekräftelse på att detta är ett tidigt grav tecken alltså! All lycka till er blivande mammor i alla fall, så får vi se om jag också är en eller inte! :) <3

  • Zebran89
    Newprincess skrev 2019-12-27 02:39:17 följande:

    Tack för era svar. Jag ligger här vaken och tankarna snurrar utav bara den! Jag ska nog åka hem och bita i det sura äpplet och ta grav test jag... fick mer bekräftelse på att detta är ett tidigt grav tecken alltså! All lycka till er blivande mammor i alla fall, så får vi se om jag också är en eller inte! :) <3


    Spännande! Uppdatera gärna :)
Svar på tråden Är detta gravid eller vad tror ni?