• Anonym (torr)

Ni som använder kokosolja i underlivet?

Hej

Jag har fått tipset att smörja underlivet med kokosolja.

Men ska man förvara den burken i badrummet?

Eller går ni in i köket och tar fram den ur kylskåpet och smörjer in er?

En öppen burk ska ju förvaras i kylskåp... eller?

• Svar på tråden Ni som använder kokosolja i underlivet?
  • Anonym (du är vad du tänker)

Men suck, var får kvinnor alla tokstolligheter ifrån?

Jag skäms att vara kvinna rätt ofta, för ni andra är så otroligt OTROLIGT pantade och lättlurade och går på precis vad som helst.

KAN JAG ANVÄNDA KOKOSOLJA SOM GLIDMEDEL?

Vaginal penetrationssex: Om du upplever att kokosolja funkar bra som glidmedel, så kan du absolut köra på. Men det är bra att ha i åtanke att oljan kan ändra PH-värdet i vaginan, vilket kan leda till en svampinfektion. 

Sex med kondom: Om man använder sig av kondom under sexet kan olja även slita på kondomen vilket ökar risken för att den spricker. 

Analsex: Precis som med vaginor, så kan penisar och anus också drabbas av svampinfektion. Så se bara till att hålla koll på att allt är som det ska. Om det känns bra, kör på!

KAN JAG ANVÄNDA KOKOSOLJA FÖR ATT LINDRA SVAMP I UNDERLIVET?

Det finns många som påstår att man kan lindra svamp genom att dränka en tampong i kokosolja och föra upp den i vaginan. Detta kommer troligtvis ifrån det faktum att kokosolja har vissa antibakteriella egenskaper.  Men precis som med många andra hälsotips på internet så finns det ingen forskning som direkt kan bekräfta att oljan skulle lindra en svampinfektion, snarare så kan den göra situationen värre. 

I en intervju med Tonic så förklarar Mary Jane Minkin, gynekolog och lektor i obstetrik och gynekologi på Yale Medical School i USA, att hon starkt avråder alla från att stoppa upp en kokostampong i fiffi.

? Det finns inga bevis för att kokosolja skulle vara svampdödande eller antibakteriell i vaginan, säger hon i intervjun.

• Anonym (Olivia)

Jag har aldrig hört annat än att vegetabiliska oljor kan förvaras i rumstemperatur. Själv använder jag dock olivolja till underlivet - smidigare med en flaska än med en burk!

• Anonym (torr)

Ok, då ska jag använda olivolja istället?

• Anonym (Olivia)

Kan tillägga att jag använder oljan vid tvätt av underlivet, för att slippa uttorkade slemhinnor, inte som något slags medicin mot infektioner.

• Anonym (Olivia)
    Anonym (torr) skrev 2019-12-27 12:54:45 följande:
    Ok, då ska jag använda olivolja istället?

Använd det som funkar bäst för dig!
Svar på tråden Ni som använder kokosolja i underlivet?