• Anonym (silodato)

    Sex efter otrohet?

    För några månader sedan kom jag på att min man haft en otrohetsaffär bakom min rygg. Den pågick bara några veckor men han hade ändå sex med en kvinna nära honom 4-5 gånger och hade någon form av känslor för henne. 

    Tillsammans har vi barn och ett gemensamt liv, något jag inte vill riva upp. Därför har jag valt att försöka förlåta honom. Därför undrar jag 1. hur många av er har varit i en liknande situation, bestämt er för att förlåta och fått det att fungera?

    & 2, jag är typ rädd för att ha sex med honom. Att han ska jämföra mig med henne, tänka på henne. Hur kommer jag över det? jag vill ju att vi ska ha fungerande sexliv...

  • Svar på tråden Sex efter otrohet?
  • Anonym (Mia)

    1. Har han bett om förlåtelse och har han förtjänat den än?

    2. Man pratar om det. Man pratar om alla sina tankar och känslor. Vad han och hon gjorde är inte relevenat för att gå vidare utan hur ni tänker och känner nu är det viktiga.

    3. Om du inte kan förlåta så är det Inte du som splittrar familjen. Den gjorde HAN!

  • Anonym (silodato)
    Anonym (Mia) skrev 2019-12-27 17:36:53 följande:

    1. Har han bett om förlåtelse och har han förtjänat den än?

    2. Man pratar om det. Man pratar om alla sina tankar och känslor. Vad han och hon gjorde är inte relevenat för att gå vidare utan hur ni tänker och känner nu är det viktiga.

    3. Om du inte kan förlåta så är det Inte du som splittrar familjen. Den gjorde HAN!


    Ja han har bett om ursäkt så väldigt mycket. Han kommer ju alltid ha haft sex med henne bakom min rygg. Valt att ha sex med henne när han kunde haft sex med mig så just den grejen är så svår. Hon är så jävla snygg medan jag sitter här sliten med två barn.. jag vet inte hur dom hade sex men eftersom dom gjorde de flera gånger måste det ju varit bra
  • andy36

    PMa mig. Jag var i din sits för 3år sedan. Jag är dock man men det spelar kanske ingen roll. Är fortfarande gift med samma kvinna.

  • Acca

    Beror ju på så mycket. Berättade han självmant eller fick du reda på det på annat sätt? Har han bytt jobb än? Vad menar du med bett om ursäkt, ångrar han sig fullt? (Och hur kunde det då ske flera gånger?) Kan du känna lust till honom? Vad gör han för att väcka din lust igen och få tillbaka din tillit?

  • Anonym (Hm)

    Och vad får dig att tro att han skulle sluta med det?(att ligga med henne) ?! Beklagar dock för din del! Vilket kräk!

  • Anonym (Singel)

    Jag skulle kanske förlåta min man om han var otrogen EN gång, men aldrig flera gånger.
    Svårt att veta hur jag skulle reagera eftersom jag inte har varit utsatt av ett sånt svek.

Svar på tråden Sex efter otrohet?