• iribella

    Schamponering

    Tvättade håret imorse men när jag masserat in schampot och skulle skölja ur så kom inget vatten ur kranen. Visade sig vara grannen som varit och stängt av hela längans vatten för någon installation hos dom.


    Dröjde typ tio-femton minuter innan det kom igång igen och då hade ju allt schampo i håret såklart torkat in helt. Funderade på att schamponera om men hade svinbråttom iväg så sköljde bara ur det.


    Nu undrar jag om det ens rengör när det fått torka på det viset innan sköljning, eller om jag borde tvätta om det.


    Känner att det är skitäckligt om det innebär att det inte är helt hundra rent eftersom jag fick kräks i håret imorse när jag tog hand om magsjuk liten släkting.


    Pojkvän har grym fobi för att spy så han blev nojjig och så blev jag också det då.


    Någon som vet? Rent eller bara in i duschen igen och göra om?

  • Svar på tråden Schamponering
  • EmberEyes

    Om du ar fler än 25 hårstrån på skalpen så finns det ingen möjlighet att schampot torkar in i håret på 10-15 min. Eftersom det garanterat tar minst ett par timmar (under svenska förhållande och inte i Sahara) för håret att självtorka, kan det inte gå fortare bara för att du har schampo i håret. 

  • Aniiee
    EmberEyes skrev 2019-12-27 22:38:52 följande:

    Om du ar fler än 25 hårstrån på skalpen så finns det ingen möjlighet att schampot torkar in i håret på 10-15 min. Eftersom det garanterat tar minst ett par timmar (under svenska förhållande och inte i Sahara) för håret att självtorka, kan det inte gå fortare bara för att du har schampo i håret. 


    Beror ju på hur torrt och varmt man har hemma. Annars håller jag med....
    I have a growing lack of disgust for you
  • EmberEyes
    Aniiee skrev 2019-12-27 23:39:56 följande:
    Beror ju på hur torrt och varmt man har hemma. Annars håller jag med....
    Om det ska vara torrt och varmt nog att håret ska självtorka på 10 min så pratar vi inte om normala svenska förhållanden.
  • iribella
    EmberEyes skrev 2019-12-27 22:38:52 följande:

    Om du ar fler än 25 hårstrån på skalpen så finns det ingen möjlighet att schampot torkar in i håret på 10-15 min. Eftersom det garanterat tar minst ett par timmar (under svenska förhållande och inte i Sahara) för håret att självtorka, kan det inte gå fortare bara för att du har schampo i håret. 


    Alltså håret var ju inte helt torrt, men schampot hade stelnat i håret och det var inget lödder kvar att tala om. Har ganska långt och tjockt hår och hårt vatten som det reagerar på med rejäla matt-tovor, så det hade tagit mig ytterligare närmre tio minuter bara att arbeta in det överallt innan avbrottet.


    Så strax under 30 min totalt från det att jag började schamponera till att jag fick skölja ur det, inte längre blött och löddrigt då.

Svar på tråden Schamponering