• Anonym (Socke­rskåle­n)
    Fri 27 Dec 2019 21:30
    498 visningar
    4 svar
    4
    498

    Hetsäter

    Blir knäpp på sambons dotter.

    Hon är 17 snart 18.

    Nu i jul har hon från 23 dec tills idag 27 dec satt i sig 3 st pardisaskar själv.

    Dessutom idag när vi alla var ute på dagen bad hon oss stanna vid ett kondis hon ville köpa sig lite gott för hon är ledsen..

    Hennes pojkvän skulle ha kommit över jul men pga dödsfall på hans sida så kom han inte.

    Då har styvdotter tyckt synd om sig själv hela julen och tröstätit massor.

    Min sambo har sagt åt henne innan oxå då hon tröstäter att lägga ner.

    Sen i juli går hon på ppiller och säkert gått upp 15-20 kg.

    Hennes kläder hon hade innan sommaren passar inte dom går inte upp över låren ens.

    Hon bor nu i trista gympabyxor och urtvättade tröjor.

    Nu i kväll fick jag nog.

    Slängde all knäck vi hade kvar slängde julkakor som vi bjudit gäster på.

    Tog en svart sopsäck och öste ner allt i sen ut till soprummet.

    Hon tjöt som en gris och sa att jag förstört allt i jul.

    Min sambo är på min sida och sa att det är rätt att jag slängde allt.

    Nu hör jag henne tjuta och tjata på sin pappa att köra henne till McDonalds för hon är sugen på något.

    Ja vi åt middag vid lite före 18. Köttgryta med potatis och sallad. Hon åt 4 potatisar och mer gryta än sin pappa.

    Hennes pojkvän har oxå sagt till henne att dom inte behöver ha gott varje kväll. Han säger nej.

    Jag tror nog att han gett upp. Sist han var här var han mest med oss och fixa och prata. Hon bad honom flera gånger att dom skulle gå till Ica men han sa nej. En hel helg utan gott hon var så sur på han.

    Detta dödsfall har vi väntat på då hans bror hade cancer. Han somnade in 22 dec på kvällen.

    I morgon ska jag kolla igenom alla skåp här hemma slänga allt onyttigt. Finns säkert gamla kakor mm.

    Vi andra här hemma äter inte alls så mycket sött.

    Vi kan köpa hem kakor till fika sen komner vi hem och fikar sen efter flera månader hittar vi kakorna instoppade i skåpet haha..

  • Svar på tråden Hetsäter
  • Fri 27 Dec 2019 21:45
    #1

    Snart 18 år och kan inte ens gå till ICA själv och handla? Tror hon har större problem än lite tröstätning.

  • Anonym (Socke­rskåle­n) Trådstartaren
    Fri 27 Dec 2019 23:03
    #2
    Tow2Mater skrev 2019-12-27 21:45:57 följande:

    Snart 18 år och kan inte ens gå till ICA själv och handla? Tror hon har större problem än lite tröstätning.


    Vi har en bra bit till närmsta butik iofs.

    Hon har många problem då hennes mamma gör allt åt henne ännu som ett litet barn.
  • Anonym (Ury)
    Sat 28 Dec 2019 00:30
    #3

    Så ni tycket det är bättre att skamma hennes vikt och förvägra henne godsaker istället för att hjälpa henne ta itu med sitt grundläggande problem? Hon är fortfarande minderårig så ni kan kontakta BUP.

  • Mon 30 Dec 2019 15:51
    #4

    Ätstörningar, liksom andra missbruk och självskadebeteenden måste botas inifrån. Att försöka övertala någon som hetsäter att sluta äta eller påpeka dennes vikt, kan dessvärre vara rent kontraproduktivt.

Svar på tråden Hetsäter