• tjejkvinnan

    Han skriver med någon på kvällarna

    Jag har en särbo sen fler år och vi har ett bra förhållande.

    De kvällar vi inte är tillsammans så ser jag att han skriver intensivt med

    Någon på whatsup. Kontakten inleds ganska sent typ vid 2230 och pågår

    till framåt 01. Detta utesluter ganska många personer i vår krets.

    Vad ska jag göra? Fråga? Försöka ta reda på mer? Avvakta?

    Känner mig osäker i detta.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Han skriver med någon på kvällarna
  • Anonym (Hur)

    Hur kan du se det?

    Jag hade frågat rakt ut- vem är det du messar med på nätterna då?

  • Anonym (sexta med otrogna)
    tjejkvinnan skrev 2019-12-28 01:05:17 följande:

    Jag har en särbo sen fler år och vi har ett bra förhållande.

    De kvällar vi inte är tillsammans så ser jag att han skriver intensivt med

    Någon på whatsup. Kontakten inleds ganska sent typ vid 2230 och pågår

    till framåt 01. Detta utesluter ganska många personer i vår krets.

    Vad ska jag göra? Fråga? Försöka ta reda på mer? Avvakta?

    Känner mig osäker i detta.

    Tacksam för svar!


    Det kanske är han jag skrivit med? Oftast mellan 22.30-01.00? Nej skämt åsido, men nätdejtande och sextade med en upptagen kille som var i en dålig relation under minst ett halvår, alltid de tiderna på kvällarna. Vi körde på mycket på kik och hade en helt underbar och sexig historia.
    Tror dessvärre det är väldigt vanligt. Har gjort det flera gånger trots att jag varit i förhållanden. Hur ser du att han skriver med nån?

    Tycker du ska fronta honom om du misstänker något. Du har säkert rätt.
  • tjejkvinnan
    Anonym (Hur) skrev 2019-12-28 01:07:13 följande:

    Hur kan du se det?

    Jag hade frågat rakt ut- vem är det du messar med på nätterna då?


    Det syns på whatsup när du senast varit aktiv. Här går det typ 10 min mellan aktiviteterna.

    Frågat rakt ut. Ja kanske. Kanske helt klart bäst. Men vill inte visa mig svartsjuk i ?onödan?.

    Man måste ju få messa utan att redovisa allt. Men - magkänslan gör mig orolig....
  • Jonas81666
    tjejkvinnan skrev 2019-12-28 01:14:27 följande:

    Det syns på whatsup när du senast varit aktiv. Här går det typ 10 min mellan aktiviteterna.

    Frågat rakt ut. Ja kanske. Kanske helt klart bäst. Men vill inte visa mig svartsjuk i ?onödan?.

    Man måste ju få messa utan att redovisa allt. Men - magkänslan gör mig orolig....


    Mmm fråga han !! Tror de är bästa just nu
  • Hyllemor

    Fråga öga mot öga, är väl det bästa (inte skriva till honom - du vill kunna se hans ansiktsuttryck) Var inte anklagande, utan säg bara att du är nyfiken.

    Jag själv lever i ett särboförhållande sedan flera år tillbaka och här är det jag som whatsappar under nätterna. I mitt fall har jag en whatsappgrupp med väldigt många människor som deltar (både sådana jag känner och vänner till mina vänner) Flera skriver sent på kvällarna om lite allt möjligt: vi diskuterar politik, delar nyhetsartiklar, fåniga filmer, eller berättar bara vad vi har gjort under dagen.Några delar bilder på sina barn etc. Några vet jag inte ens vilka de är, mer än att de är kompisar till den eller den. Faktum är att 90% av alla i den här whatsappgruppen är killar, trots att jag själv är tjej. Vår enda gemensamma nämnare är att vi något så när har samma politiska syn i livet och att vi delar samma humor.

  • Hyllemor
    Hyllemor skrev 2019-12-28 01:17:19 följande:

    Fråga öga mot öga, är väl det bästa (inte skriva till honom - du vill kunna se hans ansiktsuttryck) Var inte anklagande, utan säg bara att du är nyfiken.

    Jag själv lever i ett särboförhållande sedan flera år tillbaka och här är det jag som whatsappar under nätterna. I mitt fall har jag en whatsappgrupp med väldigt många människor som deltar (både sådana jag känner och vänner till mina vänner) Flera skriver sent på kvällarna om lite allt möjligt: vi diskuterar politik, delar nyhetsartiklar, fåniga filmer, eller berättar bara vad vi har gjort under dagen.Några delar bilder på sina barn etc. Några vet jag inte ens vilka de är, mer än att de är kompisar till den eller den. Faktum är att 90% av alla i den här whatsappgruppen är killar, trots att jag själv är tjej. Vår enda gemensamma nämnare är att vi något så när har samma politiska syn i livet och att vi delar samma humor.


    Jag ska förresten tillägga att en av killarna i gruppen lämnade för att han hade en svartsjuk flickvän som trodde att han skrev med en tjej, bara för att vi är tre tjejer i den här stora whatsappgruppen...


    Sedan KAN ju din kille chatta med någon som han är otrogen med, men bara för att man skriver på whatsapp är det lite konstigt att utgå från att någon är otrogen. Det kan ju också vara en arbetskamrat eller en vän? Fråga!

  • tjejkvinnan

    Precis , Det kan vara med en kompis eller arbetskamrat, helt oskyldigt liksom.

    Jag känner inte att han drar sig undan utan vi planerar mycket ihop och han verkar lycklig med mig.

    Angående den svartsjuka flickvännen som gjorde att killen inte kunde vara kvar i gruppen. Sånt är ju tråkigt. Men om killen kanske varit otrogen tidigare så kanske det finns en förklaring.

    Jag ska väl fråga. Hoppas att jag kan lita på svaret.

  • Hyllemor
    tjejkvinnan skrev 2019-12-28 01:36:24 följande:

    Precis , Det kan vara med en kompis eller arbetskamrat, helt oskyldigt liksom.

    Jag känner inte att han drar sig undan utan vi planerar mycket ihop och han verkar lycklig med mig.

    Angående den svartsjuka flickvännen som gjorde att killen inte kunde vara kvar i gruppen. Sånt är ju tråkigt. Men om killen kanske varit otrogen tidigare så kanske det finns en förklaring.

    Jag ska väl fråga. Hoppas att jag kan lita på svaret.


    Jag tror nog att du kan lita på svaret. Om du frågar helt förutsättningslöst och utan att vara anklagande, utan bara säger, vid ett tillfälle då han sitter med telefonen: "Jag har märkt att du skriver mycket på whatsapp under kvällarna, vem skriver du till egentligen? Är det någon intressant?" så lyssna inte på vad han säger, utan titta på hur han ser ut när han svarar. Det ger betydligt mycket mer svar än vad han säger. Du är ju nära honom. Du vet troligen en del om hur han reagerar i olika situationer. Om han blir helt ställd, så fattar du ju. Om han ser helt oberörd ut, så vet du att hans svar  är riktigt.


    Troligen vet du ju redan hur han reagerar ifall du frågar om han hade en bra utekväll, eller en bra dag på jobbet eller hur han svarar när du frågar vad hans mamma skrev i sms etc.

  • tjejkvinnan

    Precis , Det kan vara med en kompis eller arbetskamrat, helt oskyldigt liksom.

    Jag känner inte att han drar sig undan utan vi planerar mycket ihop och han verkar lycklig med mig.

    Angående den svartsjuka flickvännen som gjorde att killen inte kunde vara kvar i gruppen. Sånt är ju tråkigt. Men om killen kanske varit otrogen tidigare så kanske det finns en förklaring.

    Jag ska väl fråga. Hoppas att jag kan lita på svaret.

  • tjejkvinnan
    Hyllemor skrev 2019-12-28 01:49:19 följande:

    Jag tror nog att du kan lita på svaret. Om du frågar helt förutsättningslöst och utan att vara anklagande, utan bara säger, vid ett tillfälle då han sitter med telefonen: "Jag har märkt att du skriver mycket på whatsapp under kvällarna, vem skriver du till egentligen? Är det någon intressant?" så lyssna inte på vad han säger, utan titta på hur han ser ut när han svarar. Det ger betydligt mycket mer svar än vad han säger. Du är ju nära honom. Du vet troligen en del om hur han reagerar i olika situationer. Om han blir helt ställd, så fattar du ju. Om han ser helt oberörd ut, så vet du att hans svar  är riktigt.

    Troligen vet du ju redan hur han reagerar ifall du frågar om han hade en bra utekväll, eller en bra dag på jobbet eller hur han svarar när du frågar vad hans mamma skrev i sms etc.


    Nu skrev han spontant till mig att han skriver med en killkompis (utan att jag frågade alltså,).

    När jag kollar när den killen var inne på whatsup var det en månad sen......kan ju ha fel telefonummer till honom men........
  • Anonym (Guj)

    Du skulle ju kunna göra en fejkprofil utan ditt foto( en del har ju ex en katt som profilbild) Sen kontaktar du honom och låtsas att du är en singeltjej som vill dejta. Kontakta honom, börja flirta lite, och kom sen med lite fräcka förslag. Hänger han på och flörtar och tom föreslår att ni ska träffas...... ja, då vet du.

  • tjejkvinnan
    Anonym (Hm) skrev 2019-12-28 12:25:19 följande:

    Hur har det gått?


    Hej, vi har inte träffats idag. Först imorgon och då med många barn. Jag vill helst ta upp det när vi ses. Känns lite konstigt att han skrev att han skrivit med en kille vars whats up inte rört sig på mycket länge. Men den killen kanske använder en annan telefon än den jag hittade på nätet eller så skrev de via sms. Känner mig lite stalkeraktig om jag avslöjar att jag snokat på killkompisens whatsup.

    Jag avvaktar nog lite känns det nu. Han håller på och planerar vårt nyår och en resa som vi ska göra ihop snart. Så han villju att vi ska göra saker ihop (vara med mig).

    Just nu (kan ändras) tänker jag så här - om han gör något olämpligt så kommer det nog visa sig på något sätt så jag får klarhet.
  • Oerhörd
    tjejkvinnan skrev 2019-12-28 17:29:17 följande:

    Hej, vi har inte träffats idag. Först imorgon och då med många barn. Jag vill helst ta upp det när vi ses. Känns lite konstigt att han skrev att han skrivit med en kille vars whats up inte rört sig på mycket länge. Men den killen kanske använder en annan telefon än den jag hittade på nätet eller så skrev de via sms. Känner mig lite stalkeraktig om jag avslöjar att jag snokat på killkompisens whatsup.

    Jag avvaktar nog lite känns det nu. Han håller på och planerar vårt nyår och en resa som vi ska göra ihop snart. Så han villju att vi ska göra saker ihop (vara med mig).

    Just nu (kan ändras) tänker jag så här - om han gör något olämpligt så kommer det nog visa sig på något sätt så jag får klarhet.


    Han kanske loggar in för att kolla hur ofta du varit aktiv och undrar vem du chattar med hela kvällarna.
  • tjejkvinnan
    Oerhörd skrev 2019-12-28 21:43:27 följande:

    Han kanske loggar in för att kolla hur ofta du varit aktiv och undrar vem du chattar med hela kvällarna.


    Vet du jag har tänkt samma sak. Delvis därför jag funderar på att INTE ta upp det.

    Eller så bör jag göra det just därför. Vi har inte haft så många konflikter. Vi hade en för några

    år sedan, den hängde liksom kvar länge.
  • Oerhörd
    tjejkvinnan skrev 2019-12-28 21:55:50 följande:

    Vet du jag har tänkt samma sak. Delvis därför jag funderar på att INTE ta upp det.

    Eller så bör jag göra det just därför. Vi har inte haft så många konflikter. Vi hade en för några

    år sedan, den hängde liksom kvar länge.


    Det är väl en bra sak att vara öppen och ärlig med sina känslor och tankar.
  • Anonym (Svartsjuk..)

    Känner igen de där med min sambo. Ser att han skriver med ngn mitt i natten i alla olika klockslag. Oftast i kombination med att han går på toaletten. Klurade ur att han messar med sitt ex tillika mamma till deras barn om barnen. Typ kl 3 på natten. "Kan du lämna pelles jacka på skolan imorgon". Och hon i sin tur messade när som helst på natten om ngt liknande. Vi pratar 40 sms om dagen. Jag höll på bli galen på deras otaliga sms dygnet runt. Hon har en ny man så jag tror inte det är något mellan dem.

    Så ja det kan vara oskyldigt även om magkänslan säger något annat.

  • tjejkvinnan
    Oerhörd skrev 2019-12-29 13:28:14 följande:

    Det är väl en bra sak att vara öppen och ärlig med sina känslor och tankar.


    Ja det håller jag med om.

    Jag gjorde det en gång mär jag var riktigt nere efter att ha hållit inne mycket en längre tid. När jag tog upp det så blev det jättekonstigt. Som att jag anklagat honom och han blev sårad och det tog typ 6 månader innan det kändes normalt igen. Kanske ligger det även hos mig.

    Men han har inga konflikter med folk. T om hans tonårsbarn är som änglar med honom och bråkat aldrig......däremot bråkar de med hans exfru (deras mamma)
Svar på tråden Han skriver med någon på kvällarna