• Anonym (Uttråkad)

Vilken app är bäst för att träffa nya vänner? Ålder 40+

Barnen blir större, mina gamla vänner umgås mest med sina män, vilket jag kan förstå men jag är trött på att sitta ensam.

Jag är alltså 40+ men en ny vän behlver ju inte vara i min ålder, det har ingen betydelse. Jag är aktiv, ute i naturen, hiking etc..men på amatörnivå och mest för njutningen så jag söker inte en sport/träningspartner.

Vilken app skulle ni rekommendera och vad ska jag tänka på?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilken app är bäst för att träffa nya vänner? Ålder 40+
  • Mackan1978

Du kan få bli vän med mig.

• Anonym (Anna)

Jag söker också vänner! Vilket län bor du i? Halland här!

• Mackan1978

Jag bor i Västerbotten

• Sommarvintervår
    Anonym (Maja) skrev 2019-12-28 23:00:36 följande:

GoFrendly!

Måste instämma med Maja GoFrendly är helt underbar och bara för kvinnor! Gå med och testa att gå på något trevligt event, eftersom alla aktivt sökt sig dit för att hitta nya vänner är det lätt att hitta nya kompisar gamla som unga då alla är väldigt öppna.
  • Anonym (mia85)

Det finns flera appar och hemsidor där man kan hitta nya vännerJag har testat några med varierande resultat. Det gäller bara att våga!

Det finns också tre appar/hemsidor som är inriktade på just föräldrar: "Rulla vagn" (bäst enligt mig), "bej" och "Stroller".

• Anonym (Mi)

Gå med i en idell förening. Då får du garanterat nya vänner med samma intresse. Och/eller gå med i en grupp på Facebook ex en för hikers och annonsera om en hiking vän. Jag har gjort alla delar och fått så många nya fina vänner!

Lycka till!

• Anonym (Mi)

Tillägg: Heja livet! På Facebook är grym. En supertrevlig grupp bara för tjejer och kvinnor.

Svar på tråden Vilken app är bäst för att träffa nya vänner? Ålder 40+