• masens690

    Carcionoma in situ

    Hej, är det någon som har eller har haft Carcionoma in situ på Svåra Cellförändringar, jag skulle jätte gärna vilja prata med andra som har/haft samma som jag.

    Hoppas att det finns någon.

    God natt på er alla .

  • Svar på tråden Carcionoma in situ
  • Anonym (CIS)

    Jag hade det för ca 8 år sedan. Sökte pga blödning efter sex, alltid.... hade CIS.. den togs bort med konisering av cervix. Efterföljande kontroller har varit bra. Kan verkligen rekommendera att man går på alla kontroller!

  • 8airam8

    Carcinoma in situ betyder att det är elakartade celler på platsen, men att det inne finns någon spridning. Det är ett förstadium till cancer. Hoppas att det blir bra för dig när de tagit bort förändringen.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • masens690

    Jag fick göra en konisiering den 7/11 och man tog bort förändringen radikalt, det som skrämmer mig är om det kommer tillbaka igen , blir det en cellförändring igen eller blir det cancer direkt då? men är under uppsikt, så det känns tryggt.

    Hur gamla är ni? Jag är 50.

  • masens690

    Jag fick göra en konisiering den 7/11 och man tog bort förändringen radikalt, det som skrämmer mig är om det kommer tillbaka igen , blir det en cellförändring igen eller blir det cancer direkt då? men är under uppsikt, så det känns tryggt.

    Hur gamla är ni? Jag är 50.

  • masens690

    Jag fick göra en konisiering den 7/11 och man tog bort förändringen radikalt, det som skrämmer mig är om det kommer tillbaka igen , blir det en cellförändring igen eller blir det cancer direkt då? men är under uppsikt, så det känns tryggt.

    Hur gamla är ni? Jag är 50.

  • masens690

    Jag fick göra en konisiering den 7/11 och man tog bort förändringen radikalt, det som skrämmer mig är om det kommer tillbaka igen , blir det en cellförändring igen eller blir det cancer direkt då? men är under uppsikt, så det känns tryggt.

    Hur gamla är ni? Jag är 50.

  • masens690

    Jag fick göra en konisiering den 7/11 och man tog bort förändringen radikalt, det som skrämmer mig är om det kommer tillbaka igen , blir det en cellförändring igen eller blir det cancer direkt då? men är under uppsikt, så det känns tryggt.

    Hur gamla är ni? Jag är 50.

  • Anonym (CIS)

    34 idag, hade förändringen 2010~2011.. om den väl är borta så tror jag det är lika stor risk som för en annan som inte haft cis (-: oftast ett virus som varit i farten....

  • Anonym (CIS)

    Inte vad jag vet... men man kan ju haft det utan att veta..

  • Anonym (CIS)

    Just nu är jag inte det, men vill minnas att jag blev väldigt orolig den första tiden, förmodligen det du går igenom nu.. kan inget annat göra än att gå på sina kontroller, skulle det vara något då så är ju just den typen ofta långsamväxande.. o hellre söka en gång för mycket än för lite vid symptom/oro.

  • masens690

    Finns det någon som jag skulle kunna få skriva och utbyta tankar och funderingar med?

    Önskar er alla en fin dag.

  • masens690

    Finms det absolut ingen som har haft samma som mig, som jag kan få utbyta tankar och funderingar med, jag känner mig verkligen ensam med detta.

    Hoppas verkligen på svar från någon.

    Kraaam på er

Svar på tråden Carcionoma in situ