• Sarahhhh

    Gravid el ej

    Hejsan! Nu i fem dagar har jag blött från brunt till rosa flytningar... första dagen kom där bara brunt och nästa dag var de klar rosa... nu i tre dagar i sträck så har jag fått bruna flytningar. Jag har haft oskyddat sex från 13e december och tog ett gravidtest för tre dagar sen och det visa sig negativt.... är de nån som vet vad de kan vara? Hjälp

  • Svar på tråden Gravid el ej
  • Sasu

    om du nu har haft oskyddat sex sen den 13 november så är det för tidigt att se om du är gravid. avvakta och se om mensen kommer, om mensen inte kommer, ta ett nytt test.

  • Sasu
    Sasu skrev 2019-12-29 20:52:19 följande:

    om du nu har haft oskyddat sex sen den 13 november så är det för tidigt att se om du är gravid. avvakta och se om mensen kommer, om mensen inte kommer, ta ett nytt test.


    december ska det stå.
  • Daphodil
    Sasu skrev 2019-12-29 20:52:19 följande:

    om du nu har haft oskyddat sex sen den 13 november så är det för tidigt att se om du är gravid. avvakta och se om mensen kommer, om mensen inte kommer, ta ett nytt test.


    Behöver inte alls vara för tidigt, då ägglossning kan ha skett för upp till 16 dagar sen. Inte ovanligt att plussa så tidigt som ÄL+10 heller.
  • Nemiia

    Om du har kort fas mellan ägglossning och mens så kan det ju vara mens du fått. Har du nyligen slutat med p-medel?

  • Nemiia
    Sarahhhh skrev 2019-12-30 20:55:33 följande:

    Nej går inte på något sen två år tillbaka.


    Har du koll på din cykel vet du när du brukar ha ägglossning och hur långt efter äl som mena brukar komma? Har du regelbunden eller oregelbunden cykel? Du har inte PCOS?
Svar på tråden Gravid el ej