• Jordgubb88

    Relationsproblematik

    Hej kände att jag behövde få skriva av mig. Hoppas någon orkar läsa

    Och att inlägget inte är allt för rörigt.

    Igår tog jag ett tufft beslut nämligen att lämna min partner som jag

    är så fruktansvärt kär i. Allting började så bra men under tidens gång har

    det hänt märkliga saker men jag har valt att tro på hans förklaringar samtidigt

    som jag haft en magkänsla att hans förklaringar är lögner men jag har inte

    haft några konkreta bevis så har inte konfronterat honom.

    Iförrigår ringde han upp mig och berättade att en tjej skrev till honom via sociala medier

    och att han svarat och frågat vem hon var men sedan hade han inte skrivit mer.

    Senare under dagen får jag ett meddelande av en tjej som skickar hela konversationen

    till mig och det visade sig att dom skrivit mer än vad han sa han har flirtat med henne

    skickat sitt telefonnummer och nästintill bestämt en träff och bett henne att smsa.

    När jag konfronterar honom påstår han att han endast skickat de två första

    meddelandena och att det efter det skulle vara hans killkompis som fortsatt skrivit

    från hans konto för att driva jag får prata med kompisen men deras historier stämmer inte överens.

    Jag kunde se att mitt x och tjejen började skriva 21.18 och han påstår att han endast

    Skickat två meddelanden och dom skrevs mellan 21.18 - 21.19

    Sedan skulle hans kompis fortsatt skrivit runt 22 tiden

    Men konversationen fortsätter från 21.18- 22 med endast en minuts mellanrum.

    När jag konfronterar honom med detta säger han att han inte har en förklaring

    men att det inte är han som skrivit.

    Denna kväll är han hos en kompis där det är fest men att han inte skulle dricka och att han snart

    Skulle gå därifrån för det skulle komma tjejer dit och han skulle ringa mig påväg hem

    några timmar senare säger han att han ska vara kvar en stund för att gamla vänner dykt upp

    men ber mig hålla mig vaken så jag vet att han kommer hem ordentligt jag ligger vaken flera

    timmar och tillslut provar jag ringa men inget svar. 7 på morgonen påstår han att det hänt en grej med en kompis till honom och att han därför inte hört av sig. Men till tjejen på sociala medier skrevs ett meddalnde vid samma tid att han ska sova för att han festat hela natten.

    För ett tag sedan skulle jag få låna hans telefon då min var trasig han var

    väldigt noga med att återställa telefonen innan han gav den till mig och var

    tydlig med att säga att telefonen är något privat.

    (jag skulle aldrig snoka igenom hans telefon men denna händelse gav mig en

    Klump i magen att han har motiv att dölja saker för mig)

    Vid 3 tillfällen har han också haft avstängd telefon en hel natt

    men varje gång har han en förklaring till varför.

    Jag valde att avsluta relationen för att skydda mig själv från att bli

    sårad. Jag har ett förflutet präglat av otrohet, lögner och svek och

    jag vill inte bli utsatt för det igen.

    Jag har fått höra att jag är dum som släpper det vi har och lämnar honom

    för något han inte gjort alltså skrivit till den tjejen.

    Jag vet inte om jag gjort rätt val eller om jag bara är överdrivet misstänksam..

    Jag börjar nästan tvivla på mig själv om det han säger kanske är sant.

    Hoppas någon kan ge mig ett svar eller råd ????

  • Svar på tråden Relationsproblematik
  • Anonym (Blä)

    Ditt svin till kille har naturligtvis varit otrogen. Att du undrar vad du ska göra är ytterst märkligt då det borde vara en självklarhet att dumpa idioten, helst igår.

  • OcUlcolE
    Det var jättestarkt utav dig att faktiskt ta det beslutet. Låter som det förhållandet var en källa till oro och smärta för dig. Finns många fina personer i världen och jag hoppas att du en dag träffar en som du kan känna dig älskad och säker med för det förtjänar du <3
  • Anonym (Anonym 666)

    Du skrev ju om exakt samma sak bara typ igår och naturligtvis har han gjort allt och lite till som du misstänker.

    Bra att du lämnade honom!

Svar på tråden Relationsproblematik