• Sun 29 Dec 2019 21:37
    363 visningar
    2 svar
    2
    363

    Vilken metod? erfarenheter?

    Hej

    Det som inte får hända har hänt, insett att jag är gravid. är någonstans mellan v 5-7. Det är absolut inte läge nu och jag har skyddat mig men ändå hände detta så jag kommer behöva göra en abort.

    men behöver höra erfarenhet. sjukhuset där jag bor rekommenderar att man tar tabletter, men fungerar det bra? är det inte bättre att bli sövd? 

    dela gärna med er av erfarenheter. Och nej jag behöver inga pekpinnar=/

  • Svar på tråden Vilken metod? erfarenheter?
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 29 Dec 2019 21:40
    #1
    +1

    Det är absolut inte bättre att bli sövd! En sövning innebär alltid en risk och läkare avråder från det om det finns andra bättre metoder, som en tablett i ditt fall. Du kommer att ha riktigt ont i magen så klart, någon dag eller så, sedan kan du blöda en hel del efteråt men det gör du oavsett metod.

    Om du fortfarande är så pass kort tid gången att du kan ta en tablett så ska du så klart göra det!

  • Anonym (S)
    Sun 29 Dec 2019 22:25
    #2

    Jag gjorde en abort med tabletter i våras, tror jag var i v 7 eller 8 då. För min del gick det väldigt bra. Det gjorde inte särskilt ont. Som lite kraftigare mensvärk under ett par timmar. Jag blödde måttligt i ett par dagar, men det avtog snabbt. Det verkar finnas många olika erfarenheter med båda metoderna, men jag hade en under omständigheterna okej upplevelse. Jag hade förberett mig på betydligt värre smärta och blödande.

Svar på tråden Vilken metod? erfarenheter?