• Anonym (Ts)

    Micaylah?

    Vad tycker ni om namnet? Aldrig hört det tidigare, men vet ett barn med namnet. Vart kommer det ifrån?

  • Svar på tråden Micaylah?
  • Anonym (??)

    Som Michaela alltså, ungefär? Det är väl bara en ovanlig stavning, som ju en del gärna vill ha till sina barn. 

  • Anonym (.)

    Det är väl Michaela med engelskt uttal och kreativ stavning. Jag är inget stort fan av kreativa stavningar ...

  • Aniiee

    Jag vet ett barn som har det namnet med den stavningen. Liknande stavningar på vanliga namn är väldigt vanligt i det socio-ekonomiska området i USA där hon bor, med flera liknande områden.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Fia)

    Jag har sett stavningen flera gånger tidigare. Den logiska sidan av min personlighet har inget minne av i vilka sammanhang jag sett den, men den fördomsfulla sidan ropar ?på Jerry Springer!?.

  • Anonym (-)

    Mikeyla är den vanligaste stavningen och det är som

    Mikaela på svenska (även om Mikaela givetvis inte är ett svenskt namn).

    Finns ingen låg-högstatus på det namnet, som någon påstod. I USA är Mikelya lika vanligt som Sarah, Jennie, Mathilda, Christina, Jessica, etc.

  • Anonym (-)

    Det är inte ens vanligare hos svarta än hos vita (som ngn påstod med socioekonomiskt område. De flesta ghetton i USA består bara av svarta. Men Mikeyla är lika vanligt bland vita som svarta, rika som mindre rika).

  • Anonym (poo)

    Engelsk version av mikaela, fast med gräsligt ful white trash stavning.

  • fluu

    Skitnödig stavning på normal amerikansk namnform.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ts) skrev 2019-12-29 21:40:48 följande:

    Vad tycker ni om namnet? Aldrig hört det tidigare, men vet ett barn med namnet. Vart kommer det ifrån?


    Det kommer från en white trash-person som vill vara "unik", bläh!
  • trollhona

    Det är den engelska varianten på Michaela, dvs kvinnlig variant på det bibliska namnet Michael. Fast lite... uhmm... "unikt" stavat.

    Tycker att namnet i sig är fint, föreslagna stavningen är däremot gräslig. Och är man bosatt i Sverige bör man välja den svenska varianten av namnet som är ju Mikaela.

  • Anonym (poo)

    Varför inte Myqueaylyeah när man ändå nu håller på

  • Johan70
    Anonym (-) skrev 2019-12-30 13:52:02 följande:

    Mikeyla är den vanligaste stavningen och det är som

    Mikaela på svenska (även om Mikaela givetvis inte är ett svenskt namn).

    Finns ingen låg-högstatus på det namnet, som någon påstod. I USA är Mikelya lika vanligt som Sarah, Jennie, Mathilda, Christina, Jessica, etc.


    Nej, den vanligaste stavningsformen i USA är Michaela. Sedan finns det flera andra stavningsvarianter.
Svar på tråden Micaylah?