• Scrootie

    Ni som tempar, hur ligger era temperaturer genom cykeln?

    Ja som rubriken lyder, hur ser era kurvor ut genom cykeln?

  • Svar på tråden Ni som tempar, hur ligger era temperaturer genom cykeln?
  • Scrootie

    Lägger till min egen info här:

    Jag har bara tempat konskvent i ett par månader, men jag verkar ha en ganska låg temp generellt sett. Ligger på omkring 36,2 efter mens, en bit in i cykeln höjs det till ca 36,4 sen kommer ytterligare en höjning till ungefär 36,6/7. Förra månaden satte appen (flo) ut Äl till höjningen 36,4 (fick då även positiva äl-stickor någon dag innan). Men seda kom ytterligare en höjning till 36,7, verkar nästan troligare att detta var äl-höjningen?

    Denna månad låg jag på 36,2 en vecka, det höjdes till 36,4 utan några indikationer på äl. Idag cd23 efter äl-känningar och sekret kom en höjning till 36,7. Så gissar på att jag hade äl typ igår/I natt

    Men jag känner mig lite förvirrad ändå och undrar därför hur era andras cykler ser ut?

  • Clemmentina
    Scrootie skrev 2019-12-29 22:10:47 följande:

    Lägger till min egen info här:

    Jag har bara tempat konskvent i ett par månader, men jag verkar ha en ganska låg temp generellt sett. Ligger på omkring 36,2 efter mens, en bit in i cykeln höjs det till ca 36,4 sen kommer ytterligare en höjning till ungefär 36,6/7. Förra månaden satte appen (flo) ut Äl till höjningen 36,4 (fick då även positiva äl-stickor någon dag innan). Men seda kom ytterligare en höjning till 36,7, verkar nästan troligare att detta var äl-höjningen?

    Denna månad låg jag på 36,2 en vecka, det höjdes till 36,4 utan några indikationer på äl. Idag cd23 efter äl-känningar och sekret kom en höjning till 36,7. Så gissar på att jag hade äl typ igår/I natt

    Men jag känner mig lite förvirrad ändå och undrar därför hur era andras cykler ser ut?


    Svårt att säga om det är första eller andra höjningen som är ägglossning men tror som du snarare på andra om den föregicks av sekret och känningar. Du har ingen kurva att dela? Jag använde flo-appen tills jag upptäckte Fertility friend. Tycker den är bra mycket bättre. :)
  • Scrootie
    Clemmentina skrev 2019-12-30 08:14:34 följande:

    Så här såg min senaste kurva ut!


    Tack! Jag har testat fertilitet friend men gillade inte riktigt layouten på den. Men kanske ska testa i alla fall så att jag får mer grepp om det :)

    Detta var min förra kurva.



    Och så här ser den nya ut

  • Planerar2020

    Jag ligger väldigt lågt mellan mens och ÄL, runt 35.80-36.10. Efter ÄL ligger jag runt 36.30-36.45. Har en coverline på 36.20

  • Scrootie
    Planerar2020 skrev 2020-01-01 09:21:27 följande:

    Jag ligger väldigt lågt mellan mens och ÄL, runt 35.80-36.10. Efter ÄL ligger jag runt 36.30-36.45. Har en coverline på 36.20


    Okej tack! Jag har inte riktigt greppat det här med coverline, antingen här inte flo-appen den eller så har jag inte tempa tillräckligt länge för att den ska ha hunnit bli uträknad. Men är det en slags genomsnittstemperatur?
  • Soffan1989


    Såhär ser mina tre senaste cykler ut. Min badtemperatur är runt 36,2 för att sedan höjas till runt 36,7 när jag haft ägglossning.
  • Scrootie
    Soffan1989 skrev 2020-01-01 11:17:33 följande:

    *bastemperatur. Alltså tempen mellan mens och ägglossning.


    Okej, tack för att du delar med dig. Min kurva har ju gett mig två höjningar. Tror nog att äl skett vid sista höjningen till 36,7, men förstår inte första platån bara.det ger mig ju bara en oroväckande kort lutealfas.
  • Planerar2020
    Scrootie skrev 2020-01-01 10:28:38 följande:

    Okej tack! Jag har inte riktigt greppat det här med coverline, antingen här inte flo-appen den eller så har jag inte tempa tillräckligt länge för att den ska ha hunnit bli uträknad. Men är det en slags genomsnittstemperatur?


    Coverline är gränsen man har mellan sin lägsta temp och när höjningen sker.

    Jag ligger ju under 36.2 mellan mens och ÄL och sedan över 36.2 efter ÄL.

    Så det är på coverline man kan se om ÄL skett och om mens är på g.
  • Scrootie
    Planerar2020 skrev 2020-01-02 19:45:41 följande:

    Coverline är gränsen man har mellan sin lägsta temp och när höjningen sker.

    Jag ligger ju under 36.2 mellan mens och ÄL och sedan över 36.2 efter ÄL.

    Så det är på coverline man kan se om ÄL skett och om mens är på g.


    Tack! Tror jag fått något bättre hum om hur det här med tempningen funkar. Får se hur den här kurvan lägger sig :)
Svar på tråden Ni som tempar, hur ligger era temperaturer genom cykeln?