• Aschi

    Ersättning för allergier och tyst reflux?

    Hej på er,

    Som rubriken lyder så undrar jag - kan man få ersättning från sitt försäkringsbolag för sitt barn som har allergier och tyst reflux?

    Ska kolla med försäkringsbolaget i veckan men tänkte höra om det är någon av er som har liknande erfarenheter.

    Min son på 15 månader har sedan han föddes haft det riktigt jobbigt från och till.

    BVC och läkare har viftat bort mina och min mans misstankar om kolik, allergier och fastän att vi berättat hur han gråtit hela nätter så har vi bara fått höra att "det inte är något konstigt", "det är säkert någon fas" och "han har säkert bara nattskräck" osv.

    Men när han var 12 månader så reagerade han så pass starkt på ägg att vi fick åka in akut.

    Efter en månad fick vi komma på allergiutredning och det visade sig att han har en kraftig äggallergi samt mjölkproteinallergi. Strax innan provsvaren kom påbörjade vi medicinering av hans tysta reflux (som vi själva listade ut att han hade).

    Han är väldigt begränsad vad gäller mat, inte bara pga hans allergier utan för att många andra födoämnen triggar hans reflux. Han äter Nexium och vi måste ge honom lugnande för att han ska kunna sova.

    Vi har behövt boka om och av resor iom detta och vi har förlorat mycket pengar, vilket vi kollat med försäkringsbolaget gällande den biten men det får vi inte tillbaks något för.

    Vad tror ni?

Svar på tråden Ersättning för allergier och tyst reflux?