• Anonym (Klant)

Barn köpt i googlestore! Hjälp!

Jag är så klantig, skäms o vill därför vara anonym.

Mitt barn fick köpa något i ett spel för 39 kr i mobilen, jag glömde ta bort mitt kort så igår upptäckte jag att han handlat saker i mobilspel för ca 3500 kr!! Har android o köpem görs då i Google play. Försökte genom google få tillbaka pengarna mem. Blev nekad, mailat på engelska till apputvecklaren som tydligen finns i finland men lär väl inte få svar eller hjälp känns det som?

Ensamstående sjukskriven flerbarnsmamma som kämpat att spara ihop dessa pengar o skulle nu i mellandagarna köpa julklappar åt barnen. Äntligen skulle dom få ett tv-spel. Nu blir alla utan julklapp. Vi har gråtit både jag o sonen, han har bett om ursäkt massor o förstpd inte hur mkt pengar det var, han är inte så gammal. Vi har pratat o man lät av sina misstag, alla gör vi misstag i livet. Känms bara så oerhört tråkigt o sorgligt :(

NÅGON som vet hur man kan göra för att få tillbaka pengarna?

3500 kr är MYCKET pengar för mig o barnen.

Lär finnas fler föräldrar som varit med om samma sak?

• Svar på tråden Barn köpt i googlestore! Hjälp!
  • Anonym (Anonymous)

Hej,

Svårt att reklamera sånt tror jag om man inte kan påvisa att minderårig/barn gjort köpen och inte förstått bättre. Du är inte ensam, fler som det hänt för. Har för mig att någon kunde sätta ett köptak, för att liknande inte skulle hända igen.

• Anonym (.)

Maila och vädja.

Har du sparat lösenordet och kredituppgifterna så är det i princip samma som att du gett ditt barn tillåtelse att handla, enligt rättspraxis.

Däremot så verkar det som att de vill undvika rubriker i tidningen, så det tycka inte vara helt kört att få återbetalning. Men det bygger på leverantörens goda vilja.

• Bagar Bengtsson

Har en vän vars barn beställde saker till spel via app store. Jag antar du har Googlat "återköp googlestore" för där fanns det saker man kunde göra för att ångra köp. 

Hoppas det löser sig och att du nu spärrar ditt kort för köp över nätet så att du i framtiden måste aktivera detta när du ska köpa.

• Anonym (Klant)

Ja bara hålla tummarna att jag får svar o hjälp från de som äger appen. Självklart tagit bort mitt kort från sonens mobil o satt köpgräns på 1 kr. Nu kommer han ju inte kunna handla mer men satte ändå en köpgräns för att vara helt säker.

I appatore verkar de lättare att få tillbaka pengarna men inte i google konstigt nog. Bara invämta svar o hoppas då..

Svar på tråden Barn köpt i googlestore! Hjälp!