• Anonym (Tjejen)

Spinkig eller vältränad?

Jag har gått över från att ha varit väldigt smal till vältränad men satt och funderade på vilket som ser snyggast ut

Så vad föredrar ni? Spinkig eller vältränad? Förklara!

• Svar på tråden Spinkig eller vältränad?
  • Anonym (lätt)

Jag föredrar vältränad för det ser mer hälsosamt ut.

Spinkig är bara..... spinkigt. 

• Anonym (C)

Frisk och stark är helt klart bättre än mager. Det är verkligen inte så att man är snyggare ju mindre man väger utan man är snarare snyggare ju bättre man mår - både fysiskt (snygg kropp) och mentalt (snygg utstrålning).

• Arcnice

Föredrar vältränad i så gott som alla fall. Kan dock bero på lite hur kroppsproportionerna är och hur fettprocenten är.

Är otroligt förtjust i i vältränade rumpor och magar, men det ska vara åt fitnesshållet inte body building karaktär på kroppen.

Tycker att spinkiga personer ofta har en dålig hållning pga att de saknar styrka i kroppen, särskilt i muskelkorsetten som gör att det ser lite hopsjunkna ut. Kraftigt överviktiga brukar också ha dålighållning av likande anledning.

• Dirgeofnovember

Måste säga att varken eller är jätte attraktivt, det beror dock hur man definierar vältränad. Till exempel magrutor på en tjej kan vara attraktivt men det hänger mycket på övriga utseendet, stora breda axlar tenderar att vara rätt avtändande för mig. En spinkig kvinna kan vara otroligt vacker men samtidigt vill man inte ha pinnar till armar och ben.

Med handen på hjärtat så måste här sägas att helst ska kvinnan vara mjuk att beröra. Spinkiga kan bli lite väl beniga både i utseendet och vid beröring och kvinnor som är väldigt vältränade ser ofta hårda ut och saknar mysfaktorn. Måste jag välja så säger jag nog spinkiga då de ofta (i mina erfarenheter) ser mer feminina ut. Men som sagt när man säger vältränad så ser vi alla olika saker.

• Anonym (Q)

Har du ett val så välj vältränad för din egen skull. Det är så många gånger bättre för din hälsa och ditt mående. Båda är vackra, i min mening, men att vara vältränad för med så många fördelar.

Svar på tråden Spinkig eller vältränad?