• Chrissan1337

    Hjälp mig att hitta rätt pluggdator

    Kanske helt fel sida att lägga ut denna tråd på men jag försöker iaf att nå ut till era datanördar hehe.

    Det är så att jag ska börja plugga och behöver tips på en bra pluggdator som kan hålla i 4 år iaf. Jag har kollat en del runt och sett att det finns en rad olika grejer man ska tänka på.men som sagt min dator ska endast användas till skolan inget annat och min utbildning är inget avancerat it program. Min budget ligger runt vid 5 tusen. Här är datorn jag tänkte mig som passar kriteringafna jag har kollat upp.

    www.komplett.se/product/1126182/datorer/datorer-barbara-laptop/ultraportabel/acer-swift-3-14-fhd

  • Svar på tråden Hjälp mig att hitta rätt pluggdator
  • Anonym (fragbite)

    Du kommer att nå ut till fler datanördar om du postar det här på fragbite istället

  • SprucknaGummit

    Ett sent svar, så du har säkert redan valt..

    Men det var ett bra val! Vikten är säkert en du orkar med...
    Lång batteritid är alltid bra.. 
    Bakgrundsbelyst tangentbord är ett måste när ljuset dimmas...
    Inloggning med fingeravtryck är kanonbra..

    Enda extra önskemålet hade ev. varit en bakåtriktad kamera så du kan använda Windows-appen: Office-lens för att dokumentera ev. whitebords etc... 

    Se bara till att skapa ett separat Administratörskonto och sedan ett standardkonto åt dig själv så som anges i: winguider.se/sakerhet.html

    Sedan kan du lätt ha datorn i 4 år utan att behöva installera om den pga. problem.. 

Svar på tråden Hjälp mig att hitta rätt pluggdator