• Anonym (work)

nån mer som tycker det är jobbigt att dejta?

Man ska lära känna en ny person. Man är nervös, spänd. Vad tycker hon om mig egentligen?
    Och det där konstlade dejtandet. Usch säger jag bara. Usch!
    Tar så mycket energi.
    Nån mer som känner såhär?

• Svar på tråden nån mer som tycker det är jobbigt att dejta?
  • Anonym (Manfred)

Jag håller med, sen att det aldrig leder någonvart gör det hela ännu värre. Det var dejtandet som fick mig att inse att jag inte är intressant för kvinnor, överhuvudtaget.

• Fjäril kär

Nej, eftersom jag väljer aktiviteter jag trivs med och gillar och utgår från att den jag träffar faktiskt VILL träffa mig så är jag avslappnad och glad.

• Anonym (Pillan)

Det känns så påtvingat.Det ska inte kännas jobbigt.Kärlek ska vara lätt.Undrar bara när det känns så.

• Anonym (Z)

Ja, jag tyckte det mest var jobbigt och har dumpat nu. Han blev som en klisterlapp, åsikter om hur jag sköter husen, båten, bilen osv. Som om jag var dum i huvet och ovetande, typ (har haft hus i över 20 år, långt innan jag ens träffade exmaken). Har ingen lust att lägga tid på någon ny, det får vara. Så att jag får tid till det jag tycker är roligt att ägna mig åt.

Tinder testade jag ett tag och det var ju värre än värst, snabba puckar och många som bara sökte sex.

• Anonym (Eva)

Oja!! Vill ha ett förhållande men orkar inte med dejta det.

• Mandel

Det är skitjobbigt att dejta och det som är synd är att folk bara ger varandra en chans.
    Så länge folk verkligen inte tabbar sig totalt förstår jag inte varför man inge kan träffas en eller flera gånger till. Självklart är alla nervösa första gången och kan svamla till det. 
    Jag har i alla fall aldrig nekat någon en andra chans, medans jag själv ofta blir ratad efter första dejten - om man ens får till någon dejt...

Tycker att det är skitjobbigt att vara ensam, men känner att jag inte riktigt orkar med dejtingsajter och dejtande då det är alldeles för mycket tramsande.
    Senaste dejten har inte ens bemödat sig med att säga tack, men nej tack till att ses igen och det tycker jag är lågt. Man måste ändå respektera varandra och varandras tid. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (XxX)

Älskar att dejta! Får uppmärksamhet och bekräftelse en kväll/natt, ibland längre. Har minst 2-3 jag dejtar samtidigt. 

• Anonym (Ensam)

Är medlem på flera dejtingsidor, men jag matchar aldrig med någon. 
    Hur gör man för att matcha?

Har varit singel i 9 år och vill verkligen träffa kärleken igen....

• Anonym (Gissar)
    Anonym (XxX) skrev 2019-12-30 13:45:12 följande:

Älskar att dejta! Får uppmärksamhet och bekräftelse en kväll/natt, ibland längre. Har minst 2-3 jag dejtar samtidigt. 

Nu gissar jag är du en ung tjej? En kille får ju inte samma uppmärksamhet
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Ensam) skrev 2019-12-31 09:05:50 följande:

Är medlem på flera dejtingsidor, men jag matchar aldrig med någon. 

Hur gör man för att matcha?

Har varit singel i 9 år och vill verkligen träffa kärleken igen....

Hur menar du med att matcha? Oftast skriver man väl mail till de som man är intresserade av? Testat det?
Svar på tråden nån mer som tycker det är jobbigt att dejta?