• Mon 30 Dec 2019 10:12
    1908 visningar
    2 svar
    2
    1908

    När ska man ha samlag ?? Ägglossning med Letrozol

    Hej!

    Tycker de är väldigt jobbigt med det här när ska man ha samlag kring ägglossning ? Behöver man ha de flera gånger per dag eller varannan dag , mina ägglossningtest visar alltid positivt 4 dagar i rad lika starkt så har så svårt att veta när de släpper då jag har pco och går på Letrozol så känns de säkrast om man har samlag när ägget har släppt , hur har ni andra haft det som blivit gravida med Letrozol ?

  • Svar på tråden När ska man ha samlag ?? Ägglossning med Letrozol
  • Mon 30 Dec 2019 11:36
    #1
    vinter2019 skrev 2019-12-30 10:12:52 följande:

    Hej!

    Tycker de är väldigt jobbigt med det här när ska man ha samlag kring ägglossning ? Behöver man ha de flera gånger per dag eller varannan dag , mina ägglossningtest visar alltid positivt 4 dagar i rad lika starkt så har så svårt att veta när de släpper då jag har pco och går på Letrozol så känns de säkrast om man har samlag när ägget har släppt , hur har ni andra haft det som blivit gravida med Letrozol ?


    Det är bäst att ha samlag med två dygns mellanrum. Spermier är anpassade för att simma runt under lång tid medan de 'väntar' på ägget. Med två dygns mellanrum kommer du ständigt ha pigga spermier i systemet redo att befrukta ägget när det kommer
  • Anonym (E)
    Mon 30 Dec 2019 18:41
    #2

    Det räcker verkligen med en gång på en dag.

    När vi höll på sa gyn att man gör det varann dag den veckan man har ägglossning. När du har fått ett positivt ägglossnings test ska man sluta testa. Jag har med pco och jag kan ha positivt test i flera dagar.

    Jag brukar köra billiga test stickor fram till det ser ut att komma ägglossnig då kör jag clearBlue i stället, då de är tydligare men dyra när man har så lång cykel som jag har.

    Med min son tog det flera pregotime kurer och sprutor för att tillsist bli till på ett avbrutet Ivf försök. 2 år tog det

    När vi nu har försökt med syskon så fick jag testa letrozol för fösta gången och jag har fått tydligare sega flyttningar innan ägglossning och på tredje försöket blev vi gravida. Då hade vi sex dagen jag fick posetivt ägglossningstest och dagen efter.

Svar på tråden När ska man ha samlag ?? Ägglossning med Letrozol