• sannalund32

    Oroväckande träff på stan

    För ungefär en vecka sen var jag och min åttaåriga son på väg hem från mataffären ungefär vid femtiden. När vi hade gått en stund kommer det fram en tydligt påverkad man klädd i svart kostym med en Putin-mask över ansiktet.

    Han kommer fram till oss och tar fram ett sånt saltpaket man får gratis från McDonalds. Han frågar sedan om min son vill ha ett paket. Min ÅTTAåriga son!! Vem gör något sånt?! Min ovaccinerade son äter inte salt och har aldrig gjort det.

    Min son tar sedan glatt saltpaketet ur ?Putins? hand även om jag strängt säger nej och rycker det ut handen på honom. ?Putin? vänder sig sedan mot mig, stirrar mig rakt i ögonen, öppnar saltpaketet och KLUNKAR paketet. Han vaggar sedan vidare med alla saltpaketen.

    Nu undrar jag vem denna ?Putin? är. Har någon annan sett honom strosa runt Masthugget? Blir orolig för vad samhället utvecklas till. Så besviken på världen vi lever i!

  • Svar på tråden Oroväckande träff på stan
  • Svensk och stolt

    Jadu vem som helst kan ju klä ut sig till Putin,, Hur lång var han? Antar det verkade vara en han. Svensk har jag svårt att tänka mig. jaja

  • Mortiscia80

    Kontakta polisen, de kanske har fått in fler klagomål på honom. Men tråden verkar ligga i fel forum, mobbning..?

  • sannalund32
    Mortiscia80 skrev 2019-12-30 20:13:52 följande:

    Kontakta polisen, de kanske har fått in fler klagomål på honom. Men tråden verkar ligga i fel forum, mobbning..?


    Kontaktade polisen, ingen lycka.

    Kände mig ytterst kränkt, mobbad, trakasserad ja allt av denna man(?) så kände att det var passande.
  • Spillada

    Men gud så obehagligt! Fast jag undrar varför din pojke inte är vaccinerad!? Jag tycker det är lite oansvarigt fast jag läst att en del föräldrar väljer att göra så. Jag tycker du ska ringa polisen.

  • Mortiscia80
    sannalund32 skrev 2019-12-30 20:17:38 följande:
    Kontaktade polisen, ingen lycka.

    Kände mig ytterst kränkt, mobbad, trakasserad ja allt av denna man(?) så kände att det var passande.
    Jaha, det kanske är jag som missuppfattat forumet. Mobbning, då tänker jag på det som kan hända på en skola eller arbetsplats. Det där är ett ofredande.
  • Sommarskuggan

    Så vad har ovaccinerade barn och saltintag med varandra att göra? Mer än att föräldrar som förvägrar sina barn vård/vacciner borde orosanmälas?

  • sannalund32
    Spillada skrev 2019-12-30 20:19:44 följande:

    Men gud så obehagligt! Fast jag undrar varför din pojke inte är vaccinerad!? Jag tycker det är lite oansvarigt fast jag läst att en del föräldrar väljer att göra så. Jag tycker du ska ringa polisen.


    Mitt barn, mitt val. Jag och min man (barnets pappa) har bestämt detta tillsammans och tycker inte du ska ha en åsikt om våra val för vårt barn.
  • sannalund32
    Sommarskuggan skrev 2019-12-30 20:22:19 följande:

    Så vad har ovaccinerade barn och saltintag med varandra att göra? Mer än att föräldrar som förvägrar sina barn vård/vacciner borde orosanmälas?


    Vad menas med orosanmälas? Har du en aning om de risker som finns med att vaccinera sina barn?
  • Spillada

    Jag menade inte att göra dig upprörd eller ledsen. Det blir bara konstigt för mig eftersom jag läst en del om utbrott av mässling och annat som kan vara väldigt farligt för barn. Jag försöker alltid skydda mina barn mot faror. Hoppas ändå ni slipper se den obehagliga mannen fler gånger.


    sannalund32 skrev 2019-12-30 20:22:44 följande:

    Mitt barn, mitt val. Jag och min man (barnets pappa) har bestämt detta tillsammans och tycker inte du ska ha en åsikt om våra val för vårt barn.


Svar på tråden Oroväckande träff på stan