• Nea230

    Gravid?

    Hej.

    Jag har inte fått min mens än och den är 5 dagar sen idag. Inget + på testet. Kan jag vara gravid eller är det något annat? Väldigt förvirrande. ???? dock inte testat på morgon urin....

  • Svar på tråden Gravid?
  • Slemmis

    I november var min mens 6 dagar sen.. tog grav test men fick negativt.. sen kom mensen :/ troligen är den bara sen, men visst KAN det vara så att du är gravid fast det inte syns på testet än. Bara tiden kan utvisa hur det ligger till ????

  • Nea230

    Det känns så konstigt nämligen för vi har inte planerat någon bebis :) mensen brukar komma som en klocka :) hade dock inte blivit ledsen :D

  • Anonym (K)
    Nea230 skrev 2019-12-30 23:24:06 följande:

    Borde jag ta test med morgon urin ändå eller bara vänta ?


    Köp ett bättre test eller vänta
  • Slemmis
    Nea230 skrev 2019-12-31 01:24:59 följande:

    Vilket märke rekommenderar du då?


    Clearblue verkar vara bäst. Dyrast också...
  • Zebran89
    Nea230 skrev 2019-12-31 01:24:59 följande:

    Vilket märke rekommenderar du då?


    RFSU funkar utmärkt. Är du så sen som flera dagar bör de synas på alla tester om du är gravid
  • Anonym (Mamma)

    Du borde för det första ta morgonurin, dvs tidigast imorgon igen, och välj ett välkänt märke, t ex ClearBlue eller RFSU för att vara på den säkra sidan. Apotekens egna borde också vara tillförlitliga.

  • Nea230

    Okej tack så mycket :) jag tänker mig också att man kanske ser ett pluss vid denna tiden. Men jag testar väl imorgon igen :)

  • Anonym (53)

    Om du fortfarande inte fått plus är du troligen inte gravid, men eftersom du inte testat med morgonurin är det svårt o kunna säga att det är så. Testa med ett digitalt så slipper du försöka tyda streck :)

  • Daphodil

    Tror inte du är gravid. Så långt efter BIM kvittar det om det är morgonurin eller ej. Mensen kommer till slut.

Svar på tråden Gravid?